Ik las laatst dat de DPF fabriek af geinstalleerde DPF roetfilters gecombineerd worden met 8V motoren ipv de standaard 16V diesel motoren zonder DPF.
Met het huidige kabinet en de waarschuwing vd verkoper van mogelijke draconische maatregelen heb ik de beperkte meerprijs vooralsnog geaccepteerd. Zag in de technische omschrijving ook geen negatieve verschillen tussen met of zonder DPF. Hoorde pas later het verschil mbt cilinders.
Is er echt een verschil merkbaar in het dagelijks rijden. Op dit forum al wel gezien dat je een sin de 500Km even een schoonbranddipje hebt, maar dat koop ik wel omwille van het milieu.
Gaat me meer om de mogelijke constante mindere prestaties.
Met het huidige kabinet en de waarschuwing vd verkoper van mogelijke draconische maatregelen heb ik de beperkte meerprijs vooralsnog geaccepteerd. Zag in de technische omschrijving ook geen negatieve verschillen tussen met of zonder DPF. Hoorde pas later het verschil mbt cilinders.
Is er echt een verschil merkbaar in het dagelijks rijden. Op dit forum al wel gezien dat je een sin de 500Km even een schoonbranddipje hebt, maar dat koop ik wel omwille van het milieu.
Gaat me meer om de mogelijke constante mindere prestaties.