sitechris
Donateur
Zit net op een ander autoforum (gummen) te lezen hoe fout het kan gaan met een roetfilter.
Is er daar een met een 170pk TDI met STANDAARD roetfilter en chip. Die geeft aan dat ie alleen maar lekker rijdt 5 minuten na regenereren (schoonbranden).
Citaatje:
"Waarom vind ik hem kut ?
Alleen met een leeg roetfilter trekt hij zoals hij zou moeten trekken. Dat is 5 minuten per cyclus. Alles erna voel je dat hij wel wil maar flink gesmoord word tot hij als toetje op de slagroom gaat regenereren en er geen zee mee te bezeilen valt.
Frustrerend is elke 150km een regenererend roetfilter. Nog frustrerender is dat de wagen de 140km ervoor suboptimaal loopt. Als je dan die 10km ervoor in de file rijdt, rijd je dus altijd in een kutauto.
Ik ga hem eens laten rollen als ik hem echt kut vind lopen (zo vlak voor het regenereren). Dan post ik de uitkomst wel. Een 140pk tdi rijd dan iig zo van me weg. Om je rot voor te schamen in je 210pk/470Nm monster TDI."
Kan ook een kwestie pechgevalletje zijn, alhoewel er in Dld meer gevallen bekend zijn van niet getunede TDI's die niet conform presteren. Maar ik heb er hier nog geen verhalen over gehoord. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens in de gaten hebt als de mijne regenereert. Zou niet weten wat ik dan moet voelen. Wel balen overigens als je zo'n monster rijdt. Zit je voor jan met de korte achternaam te tunen