...kweenie waar ik dit kwijt moet, maar wil het even delen. Ik heb een paar weken terug een Octavia Combi 1.9 TDi van 2007 met 200000km op de teller gekocht van een super correcte particulier. Auto 100% Skoda-dealer onderhouden. Begon een vreemd geluid te maken bij in eerste instantie filerijden. Leek alsof ze buiten aan het heien waren. Later ging het over in een geluid alsof de wiellagers rot waren. Overigens loopt de auto 100% trillingvrij in het stuur en trekt geen millimeter naar links of rechts. Geluid voornamelijk te horen bij langzaam rijden (vanwege overige herrie die deze auto maakt als je de snelheid opvoert ) Geluid veranderde en werd steeds erger- bij acceleren was het grotendeels weg, bij gas loslaten was het alsof de wereld verging, niet normaal! Naar de Skoda-specialist die dacht dat het in de aandrijfassen en/of versnellingsbak zat, moest maar afspraak maken voor op de brug. Daarna naar Skoda-dealer. Rondje rijden, vermoeden versnellingsbak kapot, differentieellagers blablabla. Exacte diagnose zou €550,- kosten en dan de reparaties/vervanging versnellingsbak waarbij ook de koppeling gedaan moest worden (maar die is perfect in mijn beleving). Kosten voor dit bezoek €50,- (die bij reparatie in mindering gebracht zouden worden). Naar Skoda-dealer 2: proefrit- wiellagers? Versnellingsbak? Differentieel? Op naar de volgende specialist: wiellagers of differentieel versnellingsbak, homokineten? -oh ja, alle adressen waar ik geweest ben hebben aan de wielen gevoeld/gewrikt, de officiële dealers zelfs op de brug- Afspraak gemaakt bij laatste VW/Audi/Skoda-specialist voor reparatie.....maar toch raar onderbuik gevoel. Tot slot naar lokaal garagebedrijfje geweest........die na 50 meter rijden zei dat mijn wielbouten rechtsvoor waarschijnlijk niet goed vastzaten. Even wrikken aan wiel en check: 3 van de 5 bouten zaten los. Aangedraaid en probleem opgelost!!!!!!!!!!!!!