Heb zo'n vermoeden dat je vergeet te melden dat al je velgen van metaal waren en niet LM velgen....Dat doe ik al 18 jaar zo.
Nog nooit problemen mee gehad.
Heb ze bij mijn 306 nog wel eens na getrokken met de momentsleutel, maar toen zaten ze netjes rond de 120Nm.....
Bij voorkeur keramisch vet gebruikeneen beetje kopervet op de naaf doet wel wonderen.
Het wrijvingsvlak invetten is niet slecht (onderzijde boutkop), dan haal je ook echt je moment. Niet het schroefdraad en bij voorkeur met Molykote en niet met kopervet. Je hebt trouwens ook aluminiumvet...Lichtmetaal of staal maakt voor het aantrekkoppel géén verschil, beide met ± 120 Nm aantrekken.
Nátrekken is niet nodig tenzij je standaard wielen vervangen hebt door buitensporige aftermarket exemplaren.
Wielbouten invetten is uit den boze, een beetje kopervet op de naaf doet wel wonderen.
Lichtmetaal of staal maakt voor het aantrekkoppel géén verschil, beide met ± 120 Nm aantrekken.
Nátrekken is niet nodig tenzij je standaard wielen vervangen hebt door buitensporige aftermarket exemplaren.
Wielbouten invetten is uit den boze, een beetje kopervet op de naaf doet wel wonderen.
Het wrijvingsvlak invetten is niet slecht (onderzijde boutkop), dan haal je ook echt je moment. Niet het schroefdraad en bij voorkeur met Molykote en niet met kopervet. Je hebt trouwens ook aluminiumvet...
Overigens zijn mijn wielen het laatst door de dealer gemonteerd bedenkt ik me net, dus hopelijk met 120 Nm dan...
Omdat het geen nut heeft. Je bouwt geen torsie op op de schroefdraad, maar op de moer of onderzijde van de kop van de bout. Bij het monteren van flenzen in de industrie wordt er ook gesmeerd op de onderlegring en niet op de draad. Dan wel met BSP en niet met NPT draad, die laatste bouwt wel wrijving op op de draad omdat het zelfdichtend is.Dan nogmaals; waarom niet de schroefdraad? Onderbouw het eens....
Zelfs bouten voor de cylinderkop moet je inolien voordat je ze monteert, anders klopt het moment niet...
Bas.