Rokende sleutel

Chatslet

Forumguru
Het gaat om een auto van minder dan een jaar oud. Je kunt er dus van uit gaan dat ik geen genoegen neem met 2 sleutels, verschillende sloten of dat soort plakbandoplossingen. Ik zal volgende week wel meer horen. Heb nu in iedergeval een VW Caddy van het werk tot mijn beschikking dus heb er op zich geen haast mee. En ik heb liever dat ze de tijd nemen dan dat het een haastklus wordt.

ertromp

Forumguru
Maar wat was nu de oorzaak dan? Het ze me nog minder gerust stellen dat ze dan nu componenten gaan vervangen zonder dat je de oorzaak weet. Ergens in een circuit moet er iets gigantisch mis zijn want anders heb je niet zo'n gevolg.

Chatslet

Forumguru
Morgen ga ik de auto ophalen. De gene aan de telefoon gaf aan dat er kortsluiting was door een beschadigde draad maar wist me de exacte details niet te vertellen. Ik ben benieuwd.

CDK

Forumguru
dat verklaart een hoop, maar dan is de volgende vraag.... hoe heeft die draad beschadigd kunnen raken??

greetz Corné

Chatslet

Forumguru
Auto zaterdagochtend opgehaald en meteen ruim 760 km mee gereden, heen en terug naar Limburg an der Lahn, Duitsland dus ik heb hem meteen lekker uitgelaten op de autobahn. Alles werkte gewoon weer naar behoren alleen de reserve sleutel moesten ze opnieuw aanmelden en de veranderingen die ik met VCDS heb aangebracht moest ik opnieuw doen. Hoe de kabel stuk heeft kunnen gaan wisten ze niet. Ze vermoeden een assemblage fout. Hoe dan ook, ik ben super blij dat ik mijn Faab weer terug heb want ik miste hem behoorlijk!

Cordoba

Forumguru
Stuk duidelijker, gewoon domme pech dus Chatslet (tenminste het enige geval dat ik ooit gehoord heb). Ik vraag me wel af, óf het wel een assemblagefout was, en of er bijvoorbeeld bij het plaatsen van de trekhaakmodule, niet netjes genoeg is gewerkt, waardoor een draad kon bewegen, en op die manier op de langere termijn de isolatie van de draad beschadigd geraakt. Er is overigens maar één reden voor die gedachte: je bent de enige, en bij een assemblagefout, zou je verwachten dat er meer gevallen zouden zijn.

CDK

Forumguru
fijn dat alles opgelost is, hopelijk blijft het bij dit enkele voorval! weer heel veel veilige en plezierige kilometers toegewenst!

greetz Corné

Chatslet

Forumguru
Ik weet helaas niet welke kabel het was. Ik had graag met de monteur gesproken, vooral omdat ik zelf in de techniek geinteresseerd ben maar alleen de verkoop was open. De verkoper wist eigenlijk alleen aan de hand van een handleiding de reserve sleutel in te leren. Wel irritant trouwens dat de radio/navi alle zenders en instellingen kwijt was. Die worden dus per sleutel opgeslagen want met de reserve sleutel die door mijn vriendin wordt gebruikt staat alles er nog wel gewoon in.

snellup

Nieuw lid
Ik weet het niet met al die LED's... Ik zou de interieur verlichting eens eruit halen.. Wat heb je allemaal vervangen door LED's?

snellup

Nieuw lid
Beschadigde draad veroorzaakt kortsluiting en directe uitval. Geen smeulende sleutel. Ik denk dat oorzaak onbekend is bij reparateur en draad "schuld" krijgt.

Chatslet

Forumguru
Wat ik voor led vervangen heb: Interieurlampjes, stadslichtjes en dagrijverlichting. Maar die lampjes zijn er eigenlijk al binnen de 1e 1000 km in gegaan.

Bovenaan Onderaan