En voor dat feit kun je een bekeuring verwachten van 250 eurie's, want dat is het bedrag wat er voor gerekend wordt door de wetgeving.
En hoe ik dat zo goed weet ? Wel 2 jaar geleden had ik een overheerlijk manderijntje, en had deze tijdens de rit op de A44 even geschild en schillen in oude koffiebeker in portier gedaan. Neem op hoogte van wassenaar een part in me mond en net zo'n bitter stukkie, dus pak t uit me mond en goi het in reflex naar buiten.
Rijd er dus zo'n dienderwagen achter me ( niet gezien ) en na wassenaar voorbij te zijn werd ik netjes aan de kant gezet.
Ik nog tegen me collega, rij niet te hard dus waar het om gaat ? ik weet niet !
Wel ging om het stukje manderijn, dus meneer A.... uitgelegd wat er aan de had was en liet hem alle schillen en pitten netjes ziien.
Maar ja hij wou toch de bekeuring uitschrijven, dus ik nog ach je moet ook je werk doen.
Na 5 min komt meneer A.... terug en ik vraag hem of ik voor niets deze dag had gewerkt.
Wel normaal gesproken wel vertelde hij mij. Maar vertelde hij ik dacht dat het rond de 65 eurie was maar het is 250 eurie, hij hoorde me slikken.
Maar vertelde hij ook, rij maar weer lekker door want ik vind het in dit geval niet in verhouding staan mbt de rest van het afval wat je nog bij je hebt.
Maar vertelde hij ook nog, er zijn mensen die rijden voor motorrijders en donderen zakken met Mac afval naar buiten of blikjes of legen hun asbak.
En zei meneer A..... die zou ik nog liever de dubbele boete geven en ze een week op de vuilnisbelt willen laten werken.
Dat laatste vond ik en mijn collega een zeer goede aanpak, maar zijn er niet teveel op ingegegaan voordat hij zou gaan voorstellen mij daar te laten werken ipv die 250 eurie.
Maar als oud motorrijder zomer winter ben ik blij met de helm , want misschien zijn er hier wel mensen die het herkennen maar ik heb meerdere malen lege blikjes op de snelweg mogen koppen.
En dan heb je de neiging om ze in te halen en zo'n trap tegen die wagen te geven dat ze zelf in een blikje rijden.