Rokerspakket Fabia Combi Greenline

robbiebee

Actief lid
Omdat het een Greenline is, houdt het rokerspakket in dat de ramen niet meer open kunnen en er een extra roetfilter op het interieurfilter is geplaatst:baby012:

" een dag niet gelachen is een dag niet op het werk geweest :super:"

erik2907

Actief lid
Het is toch wel mooi om te lezen hoe sommige mensen zo kortzichtig kunnen zijn :)! Een rokerspakket in de auto is ook handig om inplaats van as/peuk een kauwgum in te doen, of het snoeppapiertje, of het bonnetje van de parkeerautomaat! En dat doe ik als niet roker :icon_smile_dead:. En met de 12V aansteker kun je een wierookstokje aansteken, een houtspaander voor het kampvuurtje onderweg of iemand anders van een vuurtje voorzien! Wie vult de lijst aan wat je allemaal kunt met de beker en aansteker van het rokerspakket :)?

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is idd een mij ontzettend storende gewoonte van sommigen. Net als die McDonalds troep die af en toe zo uit de auto wordt gekieperd. Kan er niet bij dat mensen zoiets doen, maar denk dat het samenhangt met geringe verstandelijke capaciteiten

erik2907

Actief lid
Dat is idd een mij ontzettend storende gewoonte van sommigen. Net als die McDonalds troep die af en toe zo uit de auto wordt gekieperd. Kan er niet bij dat mensen zoiets doen, maar denk dat het samenhangt met geringe verstandelijke capaciteiten

Weer een stukje kortzichtigheid dat mensen de troep bij McDonalds op straat gooien! Natuurlijk zijn er mensen die dat doen! Kom eens kijken bij de McDonalds aan de kust waar brutale meeuwen de prullenbakken leeghalen ombin dat ene frietje te komen dat nog in een zak zit! Een mooi stukje circus act van de meeuw maar helaas rotzooi op de grond!

Rosinfield

† In Memoriam
Ik bedoel dus niet bij McDonalds op de stoep, daar zou ik minder moeite mee hebben. Nee, ze nemen het mee, vreten het in de auto op en gooien de verpakking vervolgens onderweg uit het raam.

erik2907

Actief lid
Vuilnisbak in de auto

Ik bedoel dus niet bij McDonalds op de stoep, daar zou ik minder moeite mee hebben. Nee, ze nemen het mee, vreten het in de auto op en gooien de verpakking vervolgens onderweg uit het raam.

Noem dan ook al die anderen zoals Burger King, KFC, de patatzaak op de hoek, alle tankstations langs de snelweg, maar ook alle supermarkten waar iedereen zijn boodschappen doet. Misschien een idee om de airbag aan de passagierszijde uit de auto te halen en op die plaats een prullenbak van McDonalds formaat te plaatsen :) :)!

corsaar

Senior Member
Erik@ de commotie ontgaat me een beetje in je reaktie
het maakt toch niet uit wie en waar. Er word gewoon rommel op staat gegooid.
En dat is een constatering zonder label.

erik2907

Actief lid
Erik@ de commotie ontgaat me een beetje in je reaktie
het maakt toch niet uit wie en waar. Er word gewoon rommel op staat gegooid.
En dat is een constatering zonder label.

Het gaat niet om commotie. Het gaat om het feit dat door één zaak te noemen (citaat Rosinfield: "Net als die McDonalds troep die af en toe zo uit de auto wordt gekieperd") de schijn gewekt wordt dat het altijd bij dit bedrijf is, een vorm van stemmingmakerij. Je zou ook kunnen schrijven: "Zoals alle troep die meerdere mensen uit hun auto's kieperen".

Je kunt het een beetje vergelijken met: "een politieman heeft iemand vermoord" of "een militair heeft een kroeg verbouwd", maar nergens lees ik in welke krant dan ook "de medewerker van de Media Markt heeft zijn vrouw vermoord of de kroeg verbouwd". Begrijp je? Wat doet het beroep of het bedrijf er toe? Het gaat om het feit dat gebeurd is :)!

Bart_G

Lid
Je laatste vergelijking met die militair en politieman slaat dan weer nergens op... Die mensen worden verwacht een bepaalde verantwoordelijkheid te hebben en die mentaal ook aan te kunnen. Dat verwacht ik persoonlijk niet van elke McDonalds-klant :tongue: (of van welke zaak dan ook). Maargoed, met het rokerspakket heeft dit dan weer niet echt iets te maken ;)
Zit nu zelf te denken dat ik een 12v aansluiting in de achterbak misschien wel handig vind. Maar niet mee besteld, dus zal't met een verlengkabeltje ofzo moeten doen.

Rosinfield

† In Memoriam
Erik2907: Had niet in de gaten dat je serieus was, dacht dat het schertsend bedoeld was. Anyway: met McDonalds bedoel ik inderdaad in generaliserende zin de junkfood maffia. Maar in dit geval treft hen geen blaam, al zou ik daar anderszins ook nog wel de nodige kritische noten bij te kraken hebben. Waar het mij idd slechts om ging is het ergerniswekkende verschijnsel dat mensen zomaar hun rotzooi op straat gooien.

EdK

Forumguru
En voor dat feit kun je een bekeuring verwachten van 250 eurie's, want dat is het bedrag wat er voor gerekend wordt door de wetgeving.

En hoe ik dat zo goed weet ? Wel 2 jaar geleden had ik een overheerlijk manderijntje, en had deze tijdens de rit op de A44 even geschild en schillen in oude koffiebeker in portier gedaan. Neem op hoogte van wassenaar een part in me mond en net zo'n bitter stukkie, dus pak t uit me mond en goi het in reflex naar buiten.

Rijd er dus zo'n dienderwagen achter me ( niet gezien ) en na wassenaar voorbij te zijn werd ik netjes aan de kant gezet.
Ik nog tegen me collega, rij niet te hard dus waar het om gaat ? ik weet niet !

Wel ging om het stukje manderijn, dus meneer A.... uitgelegd wat er aan de had was en liet hem alle schillen en pitten netjes ziien.

Maar ja hij wou toch de bekeuring uitschrijven, dus ik nog ach je moet ook je werk doen.
Na 5 min komt meneer A.... terug en ik vraag hem of ik voor niets deze dag had gewerkt.
Wel normaal gesproken wel vertelde hij mij. Maar vertelde hij ik dacht dat het rond de 65 eurie was maar het is 250 eurie, hij hoorde me slikken.
Maar vertelde hij ook, rij maar weer lekker door want ik vind het in dit geval niet in verhouding staan mbt de rest van het afval wat je nog bij je hebt.

Maar vertelde hij ook nog, er zijn mensen die rijden voor motorrijders en donderen zakken met Mac afval naar buiten of blikjes of legen hun asbak.
En zei meneer A..... die zou ik nog liever de dubbele boete geven en ze een week op de vuilnisbelt willen laten werken.
Dat laatste vond ik en mijn collega een zeer goede aanpak, maar zijn er niet teveel op ingegegaan voordat hij zou gaan voorstellen mij daar te laten werken ipv die 250 eurie.

Maar als oud motorrijder zomer winter ben ik blij met de helm , want misschien zijn er hier wel mensen die het herkennen maar ik heb meerdere malen lege blikjes op de snelweg mogen koppen.
En dan heb je de neiging om ze in te halen en zo'n trap tegen die wagen te geven dat ze zelf in een blikje rijden.

LenK

Forumguru
Hier gebeurt het niet net als in zoveel plaatsen waar er een flinke sanctie op zit:
1000-fine-for-littering.jpg

erik2907

Actief lid
Erik2907: Had niet in de gaten dat je serieus was, dacht dat het schertsend bedoeld was. Anyway: met McDonalds bedoel ik inderdaad in generaliserende zin de junkfood maffia. Maar in dit geval treft hen geen blaam, al zou ik daar anderszins ook nog wel de nodige kritische noten bij te kraken hebben. Waar het mij idd slechts om ging is het ergerniswekkende verschijnsel dat mensen zomaar hun rotzooi op straat gooien.
"Waar het mij idd slechts om ging is het ergerniswekkende verschijnsel dat mensen zomaar hun rotzooi op straat gooien."

En daar ben ik het helemaal mee eens :) :)!

erik2907

Actief lid
Je laatste vergelijking met die militair en politieman slaat dan weer nergens op... Die mensen worden verwacht een bepaalde verantwoordelijkheid te hebben en die mentaal ook aan te kunnen. Dat verwacht ik persoonlijk niet van elke McDonalds-klant :tongue: (of van welke zaak dan ook). Maargoed, met het rokerspakket heeft dit dan weer niet echt iets te maken ;)
Zit nu zelf te denken dat ik een 12v aansluiting in de achterbak misschien wel handig vind. Maar niet mee besteld, dus zal't met een verlengkabeltje ofzo moeten doen.

Ieder mens heeft zijn verantwoordelijkheden en iedereen is gelijk, ongeacht zijn beroepskeuze. Het is niet aan de pers om te oordelen maar houd het neutraal. En wat het mentaal aan kunnen betreft, je moet het ook maar mentaal kunnen opbrengen aan de lopende band van de SKODA fabriek om elke dag "het zelfde boutje aan te draaien" :) :)!

Bovenaan Onderaan