Dax
Lid
M'n eerste keer dat dit met een auto van mij gebeurt =/ Wil voor mezelf ff wat dingen op een rij krijgen, en wat feedback van jullie helpt daarbij denk ik
Alhier moet de koppakking moet vervangen worden dus, alsmede de kleppendeksel pakking.
Op een rij: een 1.4 (AQW) die dus lekker rookt ineens uit t vaatje.
1) vlakken waarschijnlijk nodig van kop en cylinders.
2) gelijk watgerpomp vervangen? 132.00km mee gereden nu. Bij een distributiesnaar wissel had deze meevervangen worden waarschijnlijk- ketting hier, en deze lijkt nog wel goed.
Bij stationair werdt de onderste slang v d radiator warm na een minuut of 4 : na een rit was de bovenste beduidend warmer dan de onderste.
3) gelijk distributieketting, rollers en spanners vervangen? als de boel dan toch open ligt.
4) Een mogelijk achterliggende oorzaak van het falen van de koppakking als defekte thermostaat of sensor of expansievat?
Van deze mogelijk heden niks kunnen ontdekken trouwens: radiator word gelijkmatig warm, verwarming doet het goed zonder zoete lucht.
Wel werd er dus koelvloeistof uit t vat gedrukt - bij ons laatste ritje op de snelweg naar een ritje van 30km zo een 500cc, maar dat is met de gassen uit de cylinderruimte wel zo logisch lijkt mij. Het pruttelde de overloop in, maar vond ook een plons onder het vat bovenop de wielkast aldaar. Temperaturen op dash en in Torque bleef onder 86°C, en was veranderlijk genoeg met motorbelasting om te denken dat het met sensor en thermostaat wel goed ging..
De terugweg via provinciale wegen met verwarming op vol en een gangetje van 70 in zn 5 gedaan...
5) Nog meer beren op de weg die we gelijk maar aan moeten pakken?
Vraag mij af wat anderen voor kosten en ervaringen hebben gehad met deze beer.
Alhier moet de koppakking moet vervangen worden dus, alsmede de kleppendeksel pakking.
Op een rij: een 1.4 (AQW) die dus lekker rookt ineens uit t vaatje.
1) vlakken waarschijnlijk nodig van kop en cylinders.
2) gelijk watgerpomp vervangen? 132.00km mee gereden nu. Bij een distributiesnaar wissel had deze meevervangen worden waarschijnlijk- ketting hier, en deze lijkt nog wel goed.
Bij stationair werdt de onderste slang v d radiator warm na een minuut of 4 : na een rit was de bovenste beduidend warmer dan de onderste.
3) gelijk distributieketting, rollers en spanners vervangen? als de boel dan toch open ligt.
4) Een mogelijk achterliggende oorzaak van het falen van de koppakking als defekte thermostaat of sensor of expansievat?
Van deze mogelijk heden niks kunnen ontdekken trouwens: radiator word gelijkmatig warm, verwarming doet het goed zonder zoete lucht.
Wel werd er dus koelvloeistof uit t vat gedrukt - bij ons laatste ritje op de snelweg naar een ritje van 30km zo een 500cc, maar dat is met de gassen uit de cylinderruimte wel zo logisch lijkt mij. Het pruttelde de overloop in, maar vond ook een plons onder het vat bovenop de wielkast aldaar. Temperaturen op dash en in Torque bleef onder 86°C, en was veranderlijk genoeg met motorbelasting om te denken dat het met sensor en thermostaat wel goed ging..
De terugweg via provinciale wegen met verwarming op vol en een gangetje van 70 in zn 5 gedaan...
5) Nog meer beren op de weg die we gelijk maar aan moeten pakken?
Vraag mij af wat anderen voor kosten en ervaringen hebben gehad met deze beer.