Rook uit 't expansievat

Dax

Lid
Nou, onderdelen bestelt bij carpartsdirect: Woensdag hebben we alles binnen incl Haynes boek, klepdekslepakking, koppakking en nieuwe cilinderboutenset. Wellicht ff wat eerder beginnen om de kop naar de motoren revisie specialist in Winkel te brengen alvast.
Kosten:€42,50 voor het vlakken van de kop zonodig: bijkomend €20 voor evt nodige schoonmaak van de aangeleverde kop met klepstoters etc nog erop vóór deze de machine ingaat om deze niet te vervuilen..

Ik ben nog in dubio of ik de optie persen erbij neem.. Mijn vriend zegt niet doen/niet nodig zeer waarschijnlijk. Kosten daarvan zijn €85,- namelijk ook..
Is het een beetje de volgorde om te denken - véél vervorming dan wél laten persen?
Max. toelaatbare vlakking is meen ik 0,05mm voor deze AQW.
 

Ronnie

Forumguru
Kop afpersen is waarschijnlijk niet nodig; Ik zou het alleen doen bij een geconstateerde scheur tussen de klepzittingen. Ik neem toch aan dat de motor nog steeds op alle 4 cilinders loopt? Ook stationair?
 

Dax

Lid
Hm voor zover ik mij herinner wel ja - de stationair loop was niet geweldig stabiel, maar dat is verklaarbaar met koelwater in de mix.. De enige foutmelding via OBD2 BT module & Torque was P1250 ( low fuel level)
 

Cordoba

Forumguru
AQW-blok is dacht ik ook bekend, dat stationair toerental wat onregelmatig is, dus hoeft niets met het probleem te maken te hebben. (of zoals garages die in de 'kluitje-in-het-riet' modus zitten zeggen: dat is inherent aan het ontwerp)
 
Bovenaan Onderaan