Roomster in Mato Brown & levertermijnen Roomster

Ik weet niet in hoeverre je mag verderposten op een draadje dat weinig tot geen reactie terug krijgt, maar dit is toch nog een superrelevant antwoord.

Na heel wat zoekresultaten die niks opleverden heb ik eindelijk dit gevonden: foto's van een roomster in mato brown. Heel leuke foto's met verschillende soorten licht waardoor ik goed het kleur kan beoordelen op de roomster.
en het ziet er SUPER uit op een roomster. Als ik nu nog de plastic bumperdingen bijdenk die op de scout en m'n family plus zitten ==> NAAIS!

mato-brown_roomster_1.jpg mato-brown_roomster_2.jpg mato-brown_roomster_3.jpg mato-brown_roomster_4.jpg mato-brown_roomster_5.jpg

Deze doen me alleen harder verlangen! De afleverdatum is nog altijd niet bekend, en m'n oude astraatje moet bijna weer binnen voor keuring. Maar m'n dealer beloofde me dat, als het zo ver zou komen, hij me een vervangwagen zou geven.

cvegreen

Forumguru
In hoeverre je mag posten maakt op zich niet uit, als het maar relevant is. Dus je moet niet vrezen.
De roomster staat mooi in het mato brown. Sjieke kleur vind ik dat, nu ik er een aantal mooie foto's onder elkaar ziet.
Wel hel jammer dat de lzevering precies niet wil opschieten. En dat voor een gps. Zou eigenlijk niet mogn zijn dat een gps zoveel vertraging veroorzaakt.
Ik hoop met u mee dat je rap van je slopel verlost geraakt.

Heb nog wat foto's gevonden. Deze zien er kleurechter uit dan de eerdere foto's die ofwel een roze of een groene waas hadden. Blijven wel nog altijd binnendeur-foto's dus superrepresentatief zijn ze nu ook niet helemaal...
C22499800_1.jpg C22499800_2.jpg C22499800_3.jpg C22499800_4.jpg C22499800_5.jpg

Het begint spannend te worden! 16 februari moet onze Astra naar de keuring. Tegen dan moet onze Roomster binnengekomen zijn, ofwel krijgen we voorlopig vervoer.
Ik zou bijkomend graag nog wat extraatjes bijbestellen! Tips en aanraders mogen zeker.

In een ander draadje en na wat eigen opzoekwerk kwamen onderstaande naar boven:
- Monte Carlo headunits
- rubber schaal voor in de koffer
- instaplijsten (beschermstrips)
- allesdragers voor dakrails (de dakkoffer hebben we al)
- spatlappen
- Beschermhoes (zoeen die het bovenste van de wagen dus alle ruiten en achteruitkijkspiegels overkapt)

Deze zijn goeie tips, maar zie ik toch niet direct (misschien later) op m'n Roomey:
- windgeleiders voor de ramen
- zwarte 'lip' ipv chromen lip op motorkap (waar logo in zit)

cvegreen

Forumguru
Het komt nu allemaal wel heel dichtbij he. Hopelijk krijg je dan ee dikke superfb als voorloper mee, maar ik vrees er een beerje voor. Hopelijk komt alles nu snel voor mekaar. Ik kan niet wachten tot ik hem in het echt mag gaan bewonderen.

Nog altijd m'n auto niet binnen :icon_smile_dead:... Wel 't is te zeggen, hij staat bij de dealer maar hij kan'm momenteel nog niet vrijgeven, dus momenteel tuf ik nog altijd rond met m'n Astra (op kosten van garage herkeurd en opgelapt).

Waarom geven ze hem niet vrij? Blijkbaar hebben ze 'full-option' niet goed begrepen in Tsjechië en ze hebben om een onbekende reden de getinte ruiten en elektrische ruiten achteraan niet geplaatst :shocked:.

M'n dealer is momenteel aan het kijken hoe ze dat kunnen oplossen...

Ondertussen heb ik de achterkant (en voorkant) van m'n contract eens nagekeken en daar staat iets over het feit dat als de initiëel gegeven wachtperiode overschreden wordt met 25%, er aanspraak kan gemaakt worden op een korting van 15%. Catch is wel dat dat enkel is als er geen sprake is van overmacht.
Maar, blijkbaar moet de dealer mij via aangetekend schrijven (of een ander bewijsbaar medium) op de hoogte brengen van het feit dat er overmacht is. En dat heeft hij dus niet gedaan... :crazy:

Ik heb geen zin om m'n dealer nu een mes op de keel te zetten, voorlopig waren we heel tevreden van hem (dat de wagen te laat en incorrect werd afgeleverd is niet zijn fout, alles stond correct op de bestelbon). Maar ik verwacht wel een zeer mooie korting!

Verder vroeg ik me af wat de dealer nu zou kunnen vinden als oplossing;
- kan hij getintte ruiten achteraf plaatsen? (Of zou hij het dan moeten doen met een folie, maar hoe ziet dat er dan uit he...)
- kan hij achteraf elektrische ruitbediening in de wagen plaatsen? (Maar ik vermoed dat er dan bijna 2 nieuwe achterdeuren in moeten + een aangepaste besturingsmodule in de bestuurdersdeur?)

Bedankt voor jullie opinie en tips!

Fabia

† In Memoriam
Ik vind dat echt balen, bestel je een Roomster en dan komt de bestelling niet goed door. En hoe ga je dat dan aanpakken want je wilt inderdaad je dealer niet tegen je in het harnas jagen.

peperskoda

Forumguru
Volgens mij kan dit vrij simpel worden opgelost, althans voor de klant. De dealer besteld met voorrang dezelfde auto met wél de goede opties en levert deze aan de klant. Een andere optie zou zijn het verkeerd geleverde voertuig met een flinke extra korting toch aan de klant leveren, alleen moet deze wel jaren aan willen kijken tegen een auto waarvan hij niet helemaal blij wordt en dat zet dan wel weer het tevredenheidsgevoel onder druk.

Canon-Eye

Forumguru
@peperskoda: een verstandige dealer biedt beide opties aan en laat de klant kiezen.
Dan vervalt in elk geval het genoemde bezwaar van de tweede optie (want alsdan eigen keus).

piair1982

Forumguru
De ruiten kunnen probleemloos vervangen worden. Spreek uit ervaring.

Elektrische ramen kan ook, kost meer moeite.

Ben net terug van de dealer. Ga de auto nemen zoals hij is, zonder verduisterde ruiten en zonder elektrische ruiten achteraan. Er gaat 500€ van de prijs af en we krijgen er zo'n zonneschermen bij die perfect zouden moeten passen. Hij had ook nog een wagen in de toonzaal staan met zelfde kleur en uitrusting als m'n wagen, enkel de trekhaak en de hoofdairbags ontbraken eraan. De trekhaak kon hij er nog onder hangen, maar ik vond de hoofdairbags te belangrijk...

Ik vermoed dat we enkel zonwering voor de zijruiten zullen krijgen (voor de passagiersdeuren). Moet ik erop staan dat ik ze voor de andere ruiten (zijruiten koffer en kofferdeksel) ook krijg?
De dealer gaf verder nog als argument aan dat de getinte ruiten eigenlijk puur esthetisch zijn en niets helpen tegen de zon. Moet ik 'm geloven of is dat enkel om m'n geweten te sussen?

Bedankt voor jullie mening!

Fabia

† In Memoriam
Ik zou zeker voor alle ruiten gaan. IK zou alleen ff goed kijken wat sunset en elec.ramen achter eigenlijk kosten voordat je de 500 euro accepteerd. Anders is het een sigaar uit eigen doos.

Ridley

Forumguru
Ik zou nooit akkoord zijn gegaan. Later bedenk je dat de electrische sunset ramen achter toch wel erg praktisch zijn en dan heb je spijt van die 500 euro. Ik weet niet of je kleine kinderen hebt, maar ik zit nooit meer met van die verschrikkelijke zonwering op de ruiten in de zomer :yeah:. Ook de discussie over het "niet aan de ramen zitten tijdens het rijden" is verleden tijd. Voor mij nooit geen auto meer zonder electrische ramen achter. Sunnyboys zijn gewoon niet zo praktisch t.o.v. Verduisterde ruiten.

Canon-Eye

Forumguru
Sunnyboys zijn gewoon niet zo praktisch t.o.v. verduisterde ruiten
Beetje off-topic - maar zo'n statement vraagt toch om 'n opmerking:
Ik blij met beide. Inkijk van buitenaf naar het achterste deel van de auto (incl. kofferruimte als de bank een keer plat moet) is nul, ik mis de zelfdimmende spiegel niet en heb toch genoeg doorzicht naar achteren, zowel overdag als in het donker.

Ridley

Forumguru
@ canon-eye: de combinatie van praktisch zit hem bij mij dan ook vooral in sunnyboys en 2 kids die het trachten te slopen :smirk:

Canon-Eye

Forumguru
@ridley: in jouw geval zou ik die van de portierruiten even opzijleggen tot die kids iets groter gegroeid zijn en beter aanspreekbaar worden op hun gedrag. Maar ik heb wel eens kleinkinderen achterin (momenteel tussen de 2 en 4,5 jaar oud) en die hebben nog geen aanleiding gegeven tot zulke noodmaatregelen.
Of anders moet je ze misschien toch die zweep maar eens laten zien... :winkie:

Ridley

Forumguru
Zend die zweep maar over de post :crazy: dochter 6,5 jr en zoon 2,5 jr. Vooral bij die laatste kan een exorsisme geen kwaad :uitlachen:

Bovenaan Onderaan