Roomster is een bingo auto geworden

Cyrus

Actief lid
Comfortmodule zit los onder het dasboard btw en niet in de deur. Zo word het in etka vermeld namelijk.

Hier is denk ik wat spraakverwarring ontstaan. De comfortmodule zit inderdaad niet in de portieren, maar "ergens" in de auto zelf.

De regeleenheden van de elektrische ramen zitten echter wel in de portieren. Die sturen o.a. ook de verlichting van de portierschakelaars aan. Voor sommige modellen is de regeleenheid gecombineerd met de motor, bij andere auto's zijn het twee losse zaken (dat begreep ik althans van de garage).

In mijn auto zijn de units aan zowel de bestuurderskant als de passagierskant recent vervangen (gelukkig onder garantie - hulde aan de garage!) - als er wat sluiting in het elektrisch circuit ontstaat (bijvoorbeeld door vocht, bekabeling die "knel" gezeten heeft) kan het gebeuren dat de elektronica daar toch schade door oploopt en de ramen daardoor een eigen leven lijken te gaan leiden.

E

Ex-lid 1929

Ja onze auto zou nu toezijn aan de derde motor en de 2e motor was vervangen onder garantie maar deze kunnen ze niet terug vinden in het systeem omdat ze zijn overgegaan naar een ander systeem.
dus moeten wij nu de volle mep betalen terwijl er toen werd gezegd als u er nog eens last van krijgt meld het ons dan kunnen wij dat zien in het systeem.
hun zijn overgegaan op een ander systeem en zijn alle gegevens van alle klanten kwijt omdat de 2 systemen niet op elkaar konden werken.
Dat is toch niet onze fout dat zij die gegevens kwijt zijn???
Maar wij kunnen gewoon 350,- euro aftikken.
nou als iemand mij kan vertellen hoe ik het paneel van de deur los kan maken ga ik eerst zelf nog wel eens kijken of ik er wat aan kan doen.

Beste Zijltjes, begrijp ik uit uw verhaal dat u toe bent aan een derde motor voor het raam? Als dat zo is, dan is het toch duidelijk dat de importeur deze klacht HEEL SERIEUS moet nemen!

De brief met verzoek tot tegemoetkoming in de kosten van het motorraam is vorige week donderdag verstuurd.......maar ik heb hierop nog geen reactie gehad. Misschien duurt het versturen van Pon's reactie net zolang als het bestellen van een motorraampje van eurootje 350 ? Of misschien reageren ze helemaal niet meer?

Ik hou dit forum op de hoogte.

famvanh

Nieuw lid
Vanmiddag ben ik gebeld door de Skoda klantenservice. Een uiterst aardige mevrouw die de situatie heel vervelend voor ons vond. Met name de combinatie van lange wachttijd op het onderdeel i.c.m. die rare hete zomerse dagen (geen airco, ramen dicht). Ze heeft om die redenen ons belooft ons tegemoet te komen in de reparatiekosten van het raamprobleem en wel 50% van deze kosten. Dit ondanks ze dit niet verplicht is, want de garantietermijn is verlopen, vind ik dit een zeer coulante oplossing. Nu hopen dat het weer een tijdje goed gaat. Of nooit meer de ramen gebruiken ? :cool:

E

Ex-lid 1929

Beetje zonde van het geld elektrische ramen maar die moet je niet gebruiken maar dicht laten anders gaat de motor kapot.
volgende is---
auto kopen maar niet in rijden anders gaat die motor ook kapot

Vanmiddag ben ik gebeld door de Skoda klantenservice. Een uiterst aardige mevrouw die de situatie heel vervelend voor ons vond. Met name de combinatie van lange wachttijd op het onderdeel i.c.m. die rare hete zomerse dagen (geen airco, ramen dicht). Ze heeft om die redenen ons belooft ons tegemoet te komen in de reparatiekosten van het raamprobleem en wel 50% van deze kosten. Dit ondanks ze dit niet verplicht is, want de garantietermijn is verlopen, vind ik dit een zeer coulante oplossing. Nu hopen dat het weer een tijdje goed gaat. Of nooit meer de ramen gebruiken ? :cool:

Bovenaan Onderaan