RS dure reparatie of verkopen?

Antera

Donateur
Heb een RS van 2001 met ruim 200dkm en nog steeds overal mee naartoe. Ben de lachende 3de denk ik op dit moment ermee aangezien hij al afgeschreven is en je op een nieuwe harder afschrijft dan ik aan kosten heb elk jaar ;)

Fmoon

Forumguru
Distributie is echt een beetje vreemd. Heb vorig jaar m’n thermostaathuis en waterpomp laten vervangen en dat was €1100,-., die zit niet op de distributie ketting. Zit nu bijna 100.000 op. DSG olie elke 60k, kost een euro of €350,- maar dan kan je er wel weer even tegenaan lijkt me. Die O4 zou ik lekker overslaan als ik alles zo lees en hoor (heb hem zelf ook geannuleerd 2 jaar geleden en nog steeds geen spijt van gehad).

Sjoda Octaaf

Actief lid
Denk toch dat er eerst een duidelijke offerte opgemaakt moet worden hierin.
Je kan bij de dealer gewoon gaan, of een ander Erkend va(g)k garage (bovag erkend) om eens 3 offertes opvragen.
Om de totale koste te zien, gezien je over distrubtieriem praat bij 100Dkm.
Meestal scheelt het in prijs een beetje als dat niet hoeft in manuren.

Verder vind ik een auto met bj 2016 met 102.000km op de klok nog nou niet afschreven. ( mijn bj 2017, 146dkm)

Mits je om de zoveel jaar een ander auto wilt, als je bij gespaard heb met inruil, of je heb het geld over dan lekker doen.

Fmoon

Forumguru
Doen ze alleen waterpomp of meteen het thermostaathuis erbij? Zou deze altijd beide vervangen.

Sjoda Octaaf

Actief lid
Afhankelijk welke dsgbak rs heeft( mij niet bekend) , maar meestal bij ( vag) 60.000km is flushen en olie verversen raadzaam voor behoud dsg bak.

Dan valt de prijs nog mee achteraf, maar je verlicht module wellicht 2hands ergens regelen?

Laatst bewerkt:

Fmoon

Forumguru
Spoelen kan je beter niet doen heeft DSG dokter (TVS) mij destijds verteld. Heb het bij 55dkm gedaan, moet volgend jaar weer.

rssr

Lid
Afhankelijk welke dsgbak rs heeft( mij niet bekend) , maar meestal bij ( vag) 60.000km is flushen en olie verversen raadzaam voor behoud dsg bak.

Dan valt de prijs nog mee achteraf, maar je verlicht module wellicht 2hands ergens regelen?
Die module is moeilijk te vinden.(nieuw 250€) Ik probeer de waarschuwing bij het starten uit te schakelen...

Bovenaan Onderaan