RS tdi besteld

RSTDI

Actief lid
Ja de kogel is door de kerk.
vamorgen besteld RS TDI combi met alle optie's schuifdak, alarm, Nexus,18 inch, en nog wat spullen dit alles in Black Magic.
Dus na bijna 1 jaar sturen met de DSG terug naar een handbak, blijkbaar was ik nog niet toe aan een automaat, want mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een handbak met 6 verzetten.
Alleen nu wachten tot januari
frown.gif

Bijlagen

• 37767-nws;jsessionid=6A0BED7F634A11454BEC4BD0B645DCD4.jpg
    37767-nws;jsessionid=6A0BED7F634A11454BEC4BD0B645DCD4.jpg
    28,3 KB · Weergaven: 30

___JC___

Forumguru
Ik ben jaloers, prachtig bak.
Maaruh, is dat niet kostbaar na een jaar je auto weer inruilen?

RSTDI

Actief lid
JC1978@ bedankt voor je compliment.
Ja, kostbaar is het wel maar auto rijden is altijd geld wegbrengen.
Gelukkig rij ik de auto voor mijn eigenzaak zodat mijn klanten het grootse deel van de kosten betalen.
Als ik de auto in januari inlever staat er 80000km op de teller. Als ik door ga en over de 100000km kom moet ik nog veel meer bij leggen.
En hoe bevalt het Apex onderstel? (foto's) Ik wil de RS ook nog verlagen.
Heb je alleen veren of ook dempers gedaan, en waar heb je het laten doen?

Frankie

Actief lid
allereerst feli natuurlijk !!! Maarre, dan ben jij geheid de eerste op t forum met een tweede O2 op rij... Ik moet over 30K (ruwweg 5 maanden) inruilen/iets nieuws hebben.
Zal bij mij helaas geen RS worden
smirk.gif

Maarre je bedoelt toch zeker "ALS optie's schuifdak, alarm, Nexus,18 inch, en nog wat spullen dit alles in Black Magic" en niet alle opties.

Maar goed, succes met wachten.

RSTDI

Actief lid
Dank je wel Frankie@ na een vw touramp (touran) ben ik zeer content met de O2 vandaar de tweede. Ik bedoel alle opties behalve dubbele bodem kofferbak en sunsafe glas.

RSTDI

Actief lid
Niet gelijk Timothee@ misschien later wil eerst kijken wat deze motor doet en dan misschien naar Wetterauer in DLD.
De combinatie van JD en DSG is niet het gene wat ik er had van verwacht. Ik was hier voor gewaarschuwd door de Dealer.

Mooie auto!! Proficiat! Bij welke dealer heb je hem besteld? Met een beetje shoppen kun je vaak best wat voordeel halen.

___JC___

Forumguru
Ik heb vorige week bij vd Velden in Benthuizen er Apex veren onder laten zetten en het bevalt super!

Hij ligt echt heerlijk op de weg en stuurt ook wat zwaarder. Overhellen doet ie nagenoeg niet meer. De verlaging is maar een extra 2,5 cm tov het sportonderstel van de Octavia maar de wegligging is echt merkbaar verbeterd. Het onderstel is uiteraard wat harder maar ik kan nog gewoon normaal over drempels en heb nog geen last van me nieren ofzo. Ook rechtuit heb je wat meer grip omdat de kont niet meer zo omlaag duikt bij volgas.

Als je van sportief rijden houdt absoluut een aanrader!

Bijlagen

• 37794-04-10-06_1339.jpg
    37794-04-10-06_1339.jpg
    87,2 KB · Weergaven: 22

SkodaMan

Actief lid
Je kunt de zwaarte van het sturen laten aanpassen bij de dealer. Kwestie van software aanpassen.

RSTDI

Actief lid
Eric Bartels@ Inderdaad met een beetje shoppen kom je tot een beter prijs.
Bij Göritzlehner in Hengelo kreeg ik 5000 euro minder terug voor mijn huidige auto.
De nieuw auto wordt nu geleverd door Sloot in Lochem hier komt mijn huidige auto ook vandaan en ik ben zeer tevreden met deze dealer.
JC1978@ ziet er geweldig uit. Hebben ze het xenon ook opnieuw afgesteld? Zit zelf te denken aan een H&R 50mm set.

___JC___

Forumguru
@TDIDSG
Fabriek-af Xenon heeft automatische hoogteregeling dus dat gaat vanzelf denk ik. Overigens is deze verenset (incl uitlijnen en leenauto) erg voordelig bij vd Velden. Ik kon ook voor Eibach kiezen. Dat was veel duurder en iets betere kwaliteit dus heb toch voor Apex gekozen.

Mag ik vragen wat er niet beviel aan de gechipte 140pk versie en wat het verschil is met de standaard 170pk is in motorkarakter?

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

Ik heb vorige week bij vd Velden in Benthuizen er Apex veren onder laten zetten en het bevalt super!

Hij ligt echt heerlijk op de weg en stuurt ook wat zwaarder. Overhellen doet ie nagenoeg niet meer. De verlaging is maar een extra 2,5 cm tov het sportonderstel van de Octavia maar de wegligging is echt merkbaar verbeterd. Het onderstel is uiteraard wat harder maar ik kan nog gewoon normaal over drempels en heb nog geen last van me nieren ofzo. Ook rechtuit heb je wat meer grip omdat de kont niet meer zo omlaag duikt bij volgas.

Als je van sportief rijden houdt absoluut een aanrader!

[/ QUOTE ]

Volgens mij heb jij sterke nieren
smile.gif
Ik vind mijn O2 met standaard onderstel, standaard veren en dempers en 205/55R16 banden op minder egaal wegdek al erg stoterig!
Mijn vorige Astra was dan een logge bak, er rammelde totaal niets als ik over slechter wegdek reed én ik voelde die stoten niet zo in het stuur en carroserie.

___JC___

Forumguru
Hij is wel stoterig uiteraard, maar niet storend. Heb mn pa (60+) nog even laten rijden maar die vond het helemaal niks inderdaad. Hij zat veel te laag en stuiterde teveel.
grin.gif

Een standaard O2 met 16 inch velgen is toch niet stoterig te noemen! Onderstel staat in de basis op comfort afgesteld. Maar goed, smaken en meningen verschillen. Misschien kan je dan beter een franse automobiel gaan rijden? Neem je een Citroën, dan merk je het nieteens als je over een stoeprand rijdt.

RSTDI

Actief lid
Ja, Toink@ ik heb je vraag gelezen maar was nog niet in de gelegenheid jou vraag te beantwoorden.
De vergelijking met de 170 pk heb ik nog niet, ga 21 oktober met de RS TDI rijden bij Pon.
De combinatie van de chip en de DSG zijn mij zeer tegengevallen. De bak weet niet goed raad met het meer vermogen, vreemdeschakel actie,s en het sterke roeten van de motor bij vollast en met de caravan er achter.
Ik denk dat vooral de DSG het probleem is en niet de chip van JD.
Daarom ben ik er niet rauwige om dat ik afscheid neem van de DSG want het viel mijn tegen 1 jaar automaat.
Vooral het sportieve element mis ik. Een de S stand is waardeloos om normaal mee te rijden.
Van mijn de complimenten voor je geweldige mooie GTI.

Bovenaan Onderaan