RS tdi besteld

Matra_Murena

Actief lid
Gefeliciteerd met de nieuwe bestelling! Ik ben ook alweer aan het shoppen om een nieuwe O2 te bestellen. Hopelijk gaat het door!

Thanks voor de complimenten.... mijn GTI staat momenteel stil en krijgt bijna een compleet nieuwe motor, bak en alles erop en eraan. Hij wordt super!

GTJ

Lid
En die van mij is ook bestel!
1761.gif

Combi RS TDI in Diamond silver!

Nu maar wachten tot Januari
biggthumpdown.gif

RSTDI

Actief lid
Zo vandaag gereden met de 170pk RS TDI.
Wat een beest, ondanks dat ik nu ook niet met een stakker rond rij is de RS wel beter op meerdere punten voor al het onderstel, remmen en motormanagement.
Auto stuurt vele malen strakker, remmen zijn bijteriger blijven vertragen na langer remmen en ASR grijpt veel later in waar door betere acceleratie.
Het sportieve uiterlijk en het dito interieur staan hem geweldig.
Klein tegenvaller ik had gehoopt dat de 170pk stiller was.
Ik kreeg de auto mee als eerste dus ik was getuigen van een koude motor, en deze is niet stiller dan de mijne.
Over de hele linie is de geluidsproductie het zelfde als mijn 140pk.
Helaas na 1,5uur kwam een eind de rit, helaas een nu maar wachten tot januari gelukkig nog 2,5 maand.
GTJ@ van harte met je RS.
Mag ik vragen wat je nu rij.

Bijlagen

• 38631-nieuw en oud.JPG
    38631-nieuw en oud.JPG
    80,9 KB · Weergaven: 26

___JC___

Forumguru
Remmen en onderstel lijkt me duidelijk, maar wat bedoel je met beter op gebied van motormanagement? Meer vermogen, koppel dan een gechipte 2.0TDI?
Kan me dat namelijk niet voorstellen.

RSTDI

Actief lid
JC1978@ Niet meer maar een mooier verloop van het komen van het vermogen en koppel.
Niet zo piekerig zo als ik dat nu beleef mijn auto.
En het ASR wordt ook geregeld uit het motormanagement.
Je wil toch niet zeggen dat de 170pk motor hetzelfde voelt als de gechipte 140pk, het betreft wel een gewijzigde motor en hiermee is de stap mogelijk op chip gebied naar de 200pk grens of er overheen en dat gaat met de 140pk met alleen een chip niet lukken.

VEEJAY

Forumguru
140pk met alleen chip kan rustig de 200pk halen, geen probleem, JD kan dat bijvoorbeeld heel goed. De 170pktdi is zelfs tot 225 te brengen zonder aanpassingen.

Het karakter van de motor wordt grotendeels bepaald door de software. Een goede chipboer kan op verzoek het zaakje geleidelijk laten inkomen zodat het minder piekerig is.

RSTDI

Actief lid
He Veejay@ we praten wel over een auto voor dagelijks gebruik.
Hier bij mijn in de schuur staat ook nog een VW polo met webbers, zeer scherpe nokkenas, geflowde kop met groterekleppen en een 4-2-1 maar om daar dagelijks 500km+ me te maken "nee" dankje.

Bijlagen

• 38656-Dscf0018sm.jpg
    38656-Dscf0018sm.jpg
    81,1 KB · Weergaven: 21

VEEJAY

Forumguru
Een neef van me heeft een 200pk tdi, door JD zo afgesteld dat je hem prima kunt gebruiken ook om zuinig mee te rijden 5.4/100 gemmideld met aardig doorrijden. Zelfs met file rijden geen probleem (ala trillende 2 massa vliegwiel etc). 1e versnelling is min of meer standaard.

Ik wil enkel zeggen dat een 2.0tdi met 200pk echt geen nerveuze onpraktische auto is.
smirk.gif

Ikzelf heb ooit een chippie gehad om mijn Toledo 110pk naar 150pk, deze was qua programmering minder soepeltjes. Heel explosief inkomende koppel en in de file geen pretje om mee te rijden.

___JC___

Forumguru
Als je de RS TDI vergelijkt met een door Abt gehipte 140pk TDI hebben ze ongeveer gelijk vermogen en de gechipte 50nm meer koppel. Dat er een verschil is geloof ik graag maar dat de RS TDI sneller is dan weer niet eigenlijk.

RSTDI

Actief lid
Ik heb niet gezegd dat de RS sneller is als de gechipt 140pk maar het vermogen en koppel komt gevoelsmatig mooier als bij mijn eigen auto en daar door vind ik de auto fijner rijden maar dat is mijn persoonlijke mening.
En bij gemis of gewenning van de standaard 170pk kan er altijd nog een bezoekje gedaan worden in Lochem is tenslotte maar 14km van mijn huis verwijderd.
wink.gif

GTJ

Lid
@ TDIDSG

Een Peugeot 307 SW, 90 pk HDI, zal wel wennen zijn denk ik. Ik krijg straks bijna 2 keer zoveel vermogen! Hahaha
xyxthumbs.gif

Rallye

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: TDIDSG</font><hr />

Zo vandaag gereden met de 170pk RS TDI.

[/ QUOTE ]
De auto die je gereden hebt is de auto uit de Autovisietest (AV20/2006). Over de 170pk-motor zegt de Auto Motor und Sport (in de test van een Passat met die motor) dat hij een "Anfahrschwäche" heeft. Met veel toeren wegrijden dus. Heb jij in de (lichtere) Skoda iets gemerkt?

RSTDI

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rallye</font><hr />

De auto die je gereden hebt is de auto uit de Autovisietest (AV20/2006). Over de 170pk-motor zegt de Auto Motor und Sport (in de test van een Passat met die motor) dat hij een "Anfahrschwäche" heeft. Met veel toeren wegrijden dus. Heb jij in de (lichtere) Skoda iets gemerkt?

[/ QUOTE ]

Klopt het was de zelfde auto, mijn werd verteld dat ze op dit moment maar één RS tdi hebben.
Hij had al 6800 km achter de kiezen.
Inderdaad je moet ook de RS tdi met iets gas wegrijden anders slaat hij gewoon af. Dus het gewicht speelt hierbij geen rol.

Bovenaan Onderaan