RS TFSI vs RS TDI Filmpje!

Via een Duitse Octavia site op onderstaande link terecht gekomen. Ik versta er geen hol van, maar de benzine RS versie maakt gehakt van de diesel RS versie!

[video=dailymotion;x3imf5]http://www.dailymotion.com/video/x3imf5_essaie-octavia-ii-rs-tfsi-vs-tdi_auto[/video]

Veel plezier bij het kijken!
 

nomad

Senior Member
Moet zeggen dat ik ook erg verbaasd zou zijn als het omgekeerd was.
De resultaten zullen wel anders zijn als ze beiden een caravan van 1500 kg aan de trekhaak zouden hebben hangen en dan bergop :D
 

VEEJAY

Forumguru
Uiteindelijk verliest de benzineversie toch omdat ie vaker moet tanken hahah

Nee hoor, de TFSI rijd super!
 

___JC___

Forumguru
Kijk volgens mij beweerde een bepaalde dieselrijder hier een tijdje terug dat de diesel rondjes zou rijden om de benzine. Zoals ik dus al zei, onzin.
:bye:
 

Ralph

Lid
Kijk volgens mij beweerde een bepaalde dieselrijder hier een tijdje terug dat de diesel "als deze goed gechipt is" bij wijze van, rondjes zou rijden om de benzine uitvoering, Zoals ik dus als zei, uitspraak staat nog steeds! ;)
 

___JC___

Forumguru
Kijk volgens mij beweerde een bepaalde dieselrijder hier een tijdje terug dat de diesel "als deze goed gechipt is" bij wijze van, rondjes zou rijden om de benzine uitvoering, Zoals ik dus als zei, uitspraak staat nog steeds! ;)

Je hebt een 2.0tdi met 140pk met hangen en wurgen haal je er 195pk uit. De RS TDI heeft standaard al meer vermogen dan 170pk. Misschien hou je een RS TFSI net bij maar van rondjes er omheen rijden is never nooit geen sprake.

Aarde aan Ralph, come in Ralph.....:grin:
 

VEEJAY

Forumguru
Jeetje, heb je die twee weer... :grin:

Een gelijkwaardige benzine auto is gewoon sneller dan een gelijkwaardige diesel punt uit.

0-100 wint de benzine.
Op de topsnelheid wint de benzine helemaal.

Geen appels met peren vergelijken. 200PK benzine tegen 170PK diesel is niet eerlijk. Stomme test wel mooie kleuren.
 

___JC___

Forumguru
VJ heeft zn blauwhelm opgezet hoor.
:grin:

Bij 200pk voor de diesel gaat het redelijk gelijk op maar rondjes er omheen rijden is niet realistisch. Dieselrijders (en vooral met chip) denken altijd dat ze veel sneller zijn dan ze daadwerkelijk zijn.
 
Dat komt omdat je met een diesel makkelijker hard gaat, hoef je gewoon minder moeite voor te doen. In de dagelijkse praktijk zal de dieselrijder ongetwijfeld vaak sneller zijn dan benzinebroeders. Maar als het er om gaat en de benzinerijder ook z'n best doet en tot het gaatje gaat, dan legt de diesel het wel af ja.
 

___JC___

Forumguru
Dat komt omdat je met een diesel makkelijker hard gaat, hoef je gewoon minder moeite voor te doen. In de dagelijkse praktijk zal de dieselrijder ongetwijfeld vaak sneller zijn dan benzinebroeders. Maar als het er om gaat en de benzinerijder ook z'n best doet en tot het gaatje gaat, dan legt de diesel het wel af ja.

Klopt, heb ik ook in de eerdere discussie al aangegeven. De benzinerijder moet wel wakker zijn en in de toeren zitten.
 

Desperado

Forumguru
Klopt, heb ik ook in de eerdere discussie al aangegeven. De benzinerijder moet wel wakker zijn en in de toeren zitten.
Het ligt dus gewoon aan de chauffeur.Als de dieselrijder niet wakker is is het precies andersom.Ergo:benzine is gewoon sneller.
 

VEEJAY

Forumguru
Een diesel voelt sneller aan omdat de duw vrij snel komt en ook nog 'explosief'. Een benzine auto doet het geleidelijker maar over een veel langer toerenbereik.

Een 130PK TDI lijkt daarom ook sneller dan een 140pk tdi motor. Die laatste is bouwt het vermogen geleidelijker op en bouwt het vermogen over een langer toerengebied.

Als ervaringdeskundige kan ik zeggen dat ik een benzineauto flink op toeren moet houden om een beetje lol te hebben, bij de diesel hoeft dat niet. Dat wil niet zeggen dat diesel sneller is. Wellicht wordt dat bedoeld met: "minder moeite".
 
Bovenaan Onderaan