Chrisjemol
Forumguru
ik bedoel dus: niet meer terugplaatsen
Juist @Agent327, maar waarom heeft Skoda en vast andere VAG-merken dit zo dom bedacht? Vroeger draaide je de olievuldop eraf zonder eerst rondom de boel schoon te blazen, omdat de constructie beter was.
Er zal bij menig autobedrijf gewoon de olievuldop open gedraaid worden en zandkorrels en misschien zelfs kleine steentjes in het motorblok verdwijnen.
Daar gaat het allemaal niet om @casejunky.
Het gaat om al het vuil wat zich ophoopt rondom de olievuldop. Of kijk je daar niet naar en draai je deze gewoon open voor een oliewissel?
Als ik het goed gelezen heb, dat er extra vuil (zand, stof e.d.) zich ophoop door of in die ring. Wat vervolgens gemakkelijk in het vulgat / motorblok terecht komt zodra je de vuldop open draait.Dus weet niet zo goed wat het probleem nu is.
Mijn vraag aan jou nu dan.Als ik het goed gelezen heb, dat er extra vuil (zand, stof e.d.) zich ophoop door of in die ring. Wat vervolgens gemakkelijk in het vulgat / motorblok terecht komt zodra je de vuldop open draait.
Als je zelf geen olie ververst of bijvult zie je dat misschien niet, maar de dealer of garage opent die dop natuurlijk ook om de olie te kunnen verversen. En de vraag is of alle werkplaats medewerkers hier bewust van zijn en of die er wat aan doen of niet (maw draaien die de dop gewoon open en valt evt troep in het motorblok of blazen ze keurig netjes (altijd?) eerst even de ring goed schoon?)
Door gewoon te rijden? Wind met vuil en zand komt de motorruimte binnen door de grille. Vervolgens wervelt er vanalles aan vuil stof zand e.d. neer op dergelijke plekken waar het zich verzamelt. Ik zie ook altijd veel troep rondom de oliedop liggen als ik ga verversen of bijvullen.Hoe krijg je zand of iets dergelijks op je olie vul cap? Dat is mij nog nooit overkomen.
Ik neem aan volgens serviceonderhoud en als je dit laat doen door de garage dan hoef je zelf dit inderdaad niet te doen.Zoals ik zei ik heb bij de sup zelden olie hoeven vullen.
En het ging om die ring van je? Gaf toch antwoord waar die voor was?
Als er wat olie gemorst wordt langs het blok, is dat erg? Wat mij betreft niet.Ik vind de rubberen ring een middel die erger is dan de kwaal.
Nou als je goed naar de eerste foto kijkt dan zie je een bruin boomblaadje liggen. De cap en rubberen ring heb ik even daarvoor schoongemaakt, maar zit binnen een half jaar vol met rotzooi, zoals óók @turboturbo dit ervaart.Hoe krijg je zand of iets dergelijks op je olie vul cap? Dat is mij nog nooit overkomen.
Jij als vag man moet dat toch kunnen waarderen?Daarom ben ik ook zo blij met dit domme ontwerp van VAG.
Dit is zó herkenbaar!-waslijst aan (goeddeels nerd-) klusjes-