Rugleuning gaat vanzelf naar achteren

Chicco_Himself

Forumguru
Het zal wel aan mij liggen maar.... van de (elektrische) bijrijdersstoel gaat de rugleuning binnen enkele dagen naar achteren. Ik heb geen flauw idee hoe dit kan c.q. heb ook geen idee wanneer dit gebeurt.
Het is in ieder geval zo dat mijn vrouw de stoel altijd in haar stand heeft staan. En als ze na een paar dagen weer in de auto stapt staat de rugleuning ineens een stuk naar achteren :pieker:

Zover mij bekend heeft het niets te maken met automatische instellingen of standen ingesteld op een bepaalde sleutel (ik gebruik trouwens altijd dezelfde).

Iemand die dit probleem bekend voorkomt?? :(

CDK

Forumguru
@Chicco_Himself hahaha dit komt heel bekend voor zelfs, heb er een keer tekst en uitleg over aan mijn ex moeten geven :D:D:D in mijn vorige S2 is het me 2 x overkomen dat de rugleuning volledig plat gegaan was, nooit voor naar de garage geweest overigens, dus een oorzaak of oplossing kan ik je helaas niet geven.....

Desperado

Forumguru
Bekend probleem, had onze Zafira ook last van. De O1 weet ik niet, mijn echtgenote zet hem altijd verder naar achter.

PeetZ

Actief lid
Ik dacht dat het aan mij lag maar hij gaat bij mij ook regelmatig naar achteren en leg dat dan maar weer eens uit aan de vrouwo_O:oops:

ElNero

Nieuw lid
Wij hadden dit ook dikwijls, tot het uitkwam dat vrouwlief bij het uitstappen met haar billeke tegen de knop aanzat.

SuperBartje

Forumguru
je kan kiezen: je doet dit
Ghostbusters_by_marcsubi.jpg

of dit:
http://www.echtscheiding.nl/

michelover

Forumguru
Als ik de stukjes zo lees weet ik al waar het aan ligt. Ik ben vrijgezel en heb in de 4 jaar dat ik de Superb heb nog nooit gehad dat de bijrijdersstoel spontaan plat ging. Komt het denk ik toch door de vrouwen die er op zitten, weet niet of Skoda daar een terugroep actie voor kan starten.

Chicco_Himself

Forumguru
En daar ben ik weer :D
En tóch gaat de rugleuning van de bijrijdersstoel "spontaan" en niet "bewust" naar achteren. Heb er op gelet bij het uitstappen en het 's morgen zit er (bovenzijde) zeker 15-20 cm verschil in...
Na enig onderzoek :jaja: Zie ik dat er een verschil is tussen de manier waarop beide voorstoelen "in elkaar" zitten.
Zo ziet de overgang tussen het zitgedeelte en de rugleuning uit:

LINKS (dus bestuurderszijde):

RECHTS:

Ik ga er vanuit dat dit niet de bedoeling is..... Verder merk ik dat, indien ik de rugleuning van de bijrijdersstoel naar voren zet, dit met nodige "leer" gekraak gaat en vrij moeizaam (alsof er iets wringt). Links is dat in het geheel niet het geval.

jonbongoofy

Forumguru
Wellicht komt het door mijn telefoon maar op isofix na zie ik nauwelijks verschillen. Behalve dat de bestuurder stoel vaker gebruikt lijkt te worden

Bovenaan Onderaan