Heyjijdaar
Lid
relatief oud draadje, maar ik begin steeds meer problemen te krijgen met de stoel in mijn 2008 Octavia Elegance Attr Business.
Prima auto, maar met mijn ruim 1,98m lengte lukt het me niet meer om een pijnloze rijpositie te vinden. Veel last onderin rug, veel druk op onderrug en te weinig ondersteuning van de bovenbenen. In mijn Volvo V70 is het echt totaal anders (die past helaas niet in leasenorm...).
Wie weet er welke stoel uit de VAG stal in de Octavia passen? Welke stoelen passen zonder frameaanpassing en werkt de sidebag dan ook nog? De comfortstoel uit de Passat Comfortline (deels elektrisch) zit al heel stuk beter en is relatief goedkoop te vinden.
Wie weet raad?
Ik heb ditzelfde ervaren toen ik last kreeg van rugpijn en later hernia's kreeg. Ik reed 50.000 km en heb de standaard bestuurderstoel vervangen door één sportstoel van de Octavia. Kan dit iedereen aanbevelen. Ow ja blijf niet te lang zo doorrijden, dat is mij beetje funest geworden. Je ziet wel iets kleurverschil tussen de andere stoelen. Daarnaast kan ik je aanbevelen om een Mc Kenzie lenderol in de stoel te leggen. Dit zit niet echt lekker, maar geeft veel minder klachten en je zit actiever.
Met de sportstoel is de ondersteuning van de bovenbenen beter, niet veel. De rugleuning is hoger. Maar vooral is de ondersteuning in de onderrug beter. De standaardstoel is echt slecht, je zit, als je net zo lang (1.96m) bent als ik soort van open, zonder enige vorm van ondersteuning. Probeer eens zo'n rol in de huidige stoel