Geloof dat ik een uitzondering ben, maar ons valt eigenlijk een beetje tegen wat er in de Octavia past...
Onze vorige auto was een Honda Accord Tourer, 2004. Ik heb er bedden in vervoerd en ik weet niet hoeveel hout en dergelijke van de bouwmarkten. Nooit is er iets geweest waarover twijfelde of het wel ging passen dat uiteindelijk niet in deze auto paste.
Dan komt de O3. Kofferruimte op papier zo'n 60 (als ik me niet vergis) liter groter dan de Honda. Maar de dingen die met betrekkelijk groot gemak in de Honda pasten passen lang niet altijd in de O3.
Is de ruimte genoeg? Absoluut, maar tegenwoordig moeten wel veel beter nadenken of iets wel gaat passen.. Gebruik inmiddels onze aanhanger iets vaker, geeft ook niets.
En dan te bedenken dat we iets kleiner wilden en de golf 7 serieus zaten te overwegen..totdat de O3 uit kwam.. De golf had een fiasco geworden nadat we verwend waren geraakt met de kofferruimte die de Honda bood.
Waar overigens de O3 de Honda wel het nakijken geeft is de beenruimte achterin en op de passagiersstoel. In de Honda zat ik erg ongemakkelijk naast mijn vrouw als zij reed vanwege weinig beenruimte. De hoeveelheid beenruimte voor de bijrijder is voor mij een verademing.