Ruiten vloeistof tankje lek!?

robm84

Actief lid
Beste luitjes,

Sinds enkele dagen is mijn tankje van de ruitensproeivloeistof of dergelijke lek.
Als ik er maar iets in giet komt het er weer onder uit.

Maar aangezien die tankjes altijd lekker in de bumper weg gewerkt worden kan ik zo 123 niet zien waar hij vandaan lekt.

Heeft er iemand van skoda uit zo data sheet hoe ik het snelste en makkelijkste bij dit tankje kom?

Of heeft iemand een ander idee wat er aan de hand kan zijn?
Geen schade bij de bumper of aan de onderkant van de auto.

Alvast dank

Cordoba

Forumguru
Je kan even checken of de aansluiting van de aansluiting van het slangetje naar de ruitensproeier soms is losgeraakt. (die slangetjes raken op verschillende plekken soms los. Gewoon opnieuw op zijn plaats drukken is dan vaak voldoende om het te verhelpen.

robm84

Actief lid
Oja vergeten.

Fabia 2 uit 2008
Met een 1.4 ongeblaze benzine motor.

Heb je dan nog een motorcode of iets nodig?

robm84

Actief lid
Je kan even checken of de aansluiting van de aansluiting van het slangetje naar de ruitensproeier soms is losgeraakt. (die slangetjes raken op verschillende plekken soms los. Gewoon opnieuw op zijn plaats drukken is dan vaak voldoende om het te verhelpen.

Ik zie de vulmond en dan een pijp naar beneden gaan en daarna niks meer.
Ja druppels op de grond haha.

Daarom hoop ik met die data een simpel inspectie luikje tegen te komen.
Maar de slangen zitten na de pomp lijkt mij, en hij lekt ook als ik niet sproei.

Cordoba

Forumguru
Bij de Fabia I heb ik wel eens begrepen dat het pompje tussen binnen en buitenspatbord zit bij het linkervoorwiel, dus goede kans dat dit bij de Fabia II op vergelijkbare wijze zit. En in dat geval, denk ik dat er tussen reservoir en pompje ook een slangetje zit;).
Bij mijn Fabia I een keer gehad dat slangetje losgeschoten was onder bij het schutbord (dus zeg maar onder de voorruit onder de motorkap), en geen slangetje te zien, maar op de tast los slangetje gevonden, (gewoon voelen waar het water vandaan komt) en met wat voelen ook de andere helft gevonden. Op de tast weer gekoppeld en ondertussen al weer een jaar zonder problemen.

robm84

Actief lid
Vandaag even de winterbanden er weer onderuit gehaald.(vraag me nog steeds af waarom ze eronder zijn gegaan)
Tot ik bij het linkervoorwiel kwam, wiel eraf modderkap eruit geschroeft.
Tadaa daar zit dan het tankje, pompje net zoals ik gewend ben direkt in het tankje gestoken geen extra slangen dus.
Tankje nog helemaal heel, rubber ook maar het pompje zelf is lek.
Langs het asje af door een speciaal hiervoor ontworpen gaatje lekte het er mooi uit.

Dus van de week nieuw pompje scoren en ik ben weer helemaal het mannetje.

Joske

Forumguru
jammer dat ik dit nu pas zie ;), ben even wat drukker geweest met andere zaken. Heb namelijk nét hetzelfde voorgehad met mijn Fabia I. Was ook het pompje. Heb het toen besteld op mister-auto. Voor €30 en een halfuurtje werk op de oprit was het hier ook gedaan met lekken ;).

Joske

Forumguru
volgens mij is het trouwens dit het artikelnummer in kwestie van het pompje dat jij nodig hebt: 1J5955651

ETKA zegt iets van een €37, dat kan aardig kloppen.

robm84

Actief lid
1k6 955 651 staat op het pompje als nummer.
Als ik dit op google intik kom ik hetzelfde pompje tegen.
Morgen even de automatrialen handel bellen, inkoop ex btw via het werk zal best mee vallen. Alleen jammer dat ik dan weer het binnenscherm moet demonteren.

Gaat goed komen.

Joske

Forumguru
kan niet anders dan concluderen dat dit pompje al eens vervangen is geweest? en dat er toen een ander exemplaar in terecht gekomen is?

robm84

Actief lid
1J6955651.jpg

Zo pompje zit erin!

Joske

Forumguru
met de artikelnummer die ook in de printscreen staat dus ;), pompje voor zowel voor als achteren..

jij zei trouwens een artikelnummer met een "k" er in.. :tongue:

robm84

Actief lid
Met originele slangen en klemen op het pompje, dus ik concludeer dat dit wel origineel is.

Ik heb voorruit en achterruit sproeier. Geen koplamp. En er zit maar 1 pompje in het tankje

Joske

Forumguru
I know... zoals ik al zei, je had me op het verkeerde been gezet met de eerste artikelnummer die je mij gegeven had. En ik had er niet bij stilgestaan dat het pompje zowel voor als achter kan bedienen. Net zoals bij de Fabia I.

robm84

Actief lid
Ik heb ook echt een K erin, overheen gekeken op die foto die ik ergens van het internet gepakt heb

Bovenaan Onderaan