Ruitensproeier achter werkt niet

arjank

Nieuw lid
Mijn sproeier achter doet het niet , ik heb hier al het 1 en ander over gelezen , en het 1 en ander getest. Nou is het inderdaad zo dat als ik sproei de vloeistof ergens onder mij luchtfilter er uit loopt,
heb ook me filter gedemonteerd en ik zie dat het nat is maar kan niet ontdekken waar het nou vandaan komt.

Alvast bedankt.
 

Fabia

† In Memoriam
Tsja, als je alles al gelezen hebt dan denk ik dat je het beste langs de garage kan gaan. Het is een bekende kwaal van de Fabia.
 

Jochus

Actief lid
Zou ik ook doen, is gewoon die buis laten herstellen/vervangen, kost je de kop niet.
 

Gieliovd

Forumguru
Men neme 2 mensen.

Men stopt één persoon op de stoel om de hendel te bewegen.

Men stopt één persoon onder de motorkap.

Men trekt aan de hendel om te sproeien.

Men inspecteert waar de vloeistof vandaan komt.

Men ontdekt de lekkage (losgesprongen leiding, gebroken leiding).

Men beoordeelt of het zelf te repareren is of dat het hersteld moet worden door een derde partij.

Men neemt een beslissing.

Men kan weer vliegen verwijderen.
 

cvegreen

Forumguru
Men neme 2 mensen.

Men stopt één persoon op de stoel om de hendel te bewegen.

Men stopt één persoon onder de motorkap.

Men trekt aan de hendel om te sproeien.

Men inspecteert waar de vloeistof vandaan komt.

Men ontdekt de lekkage (losgesprongen leiding, gebroken leiding).

Men beoordeelt of het zelf te repareren is of dat het hersteld moet worden door een derde partij.

Men neemt een beslissing.

Men kan weer vliegen verwijderen.

haha , klinkt zo grappig vind ik.
Er was hieromtrend al een draadje , had toen gezegd dat ik het eens ging proberen , heb het nu nog altijd niet gedaan ,dus ik weet nog atlijd niet of het bij mij werkt of niet .
 

EdK

Forumguru
Men neme 2 mensen.

Men stopt één persoon op de stoel om de hendel te bewegen.

Men stopt één persoon onder de motorkap.

Men trekt aan de hendel om te sproeien.

Men inspecteert waar de vloeistof vandaan komt.

Men ontdekt de lekkage (losgesprongen leiding, gebroken leiding).

Men beoordeelt of het zelf te repareren is of dat het hersteld moet worden door een derde partij.

Men neemt een beslissing.

Men kan weer vliegen verwijderen.


Klinkt als delegeren !!!
 

Gieliovd

Forumguru
Ik noem het liever instrueren :)

Anders informeren, suggereren, assisteren..... gaat zo maar door.
 

cvegreen

Forumguru
Ik heb het deze week voor de eerste keer het nodig gevonden om mijn achterruit sproeier eens te gebruiken ,en ja hoor bij mij werkt het perfect . Bij mijn vorige wagen kwam dat van boven de ruit en nu komt dat van beneden , dat vond ik een beetje raar , maar eigenlijk is dat systeem gelijk van op de F1 wel beter , Anders als het van boven komt heb je heel veel kans dat je nog een streepje water over je ruit hebt lopen als je al gewist hebt , met dat systeem gelijk op mijn F1 heb je dat niet , ik ben daar dus ook heel tevreden over . Gelijk met zoveel dingen over mijn skoda. Heb echt al vanaf het begin het idee dat de skoda heel doordacht ineen steekt en dat is ook weer zoiets die dit bevestigd.

 

Gieliovd

Forumguru
Grappig, de vloeistof komt bij mij gewoon van boven hoor! Het loopt als een wolkje/plasje van boven naar beneden over het raam.
 

cvegreen

Forumguru
Grappig, de vloeistof komt bij mij gewoon van boven hoor! Het loopt als een wolkje/plasje van boven naar beneden over het raam.


Ik weet het wel zeker dat bij mij het van onder het raam komt en echt heel verneveld word over de ruit en dan pas begint hij te wissen. Allez niet van onder het raam , maar vanuit de ruitewisser zelf , in het midden (waar de bout zit) zit een kapje met een gleufje in , daar komt het water uit naar boven gespoten. Jammer dat mijn vrouw een fotoschoot is gaan doen ,anders nam ik er meteen eens een foto van om het te tonen hoe het bij mij zit .
 

Gieliovd

Forumguru
Ik ken het systeem. Blijkbaar is het veranderd met de modelveranderingen in de jaren.

Bij mij komt het van boven, de nieuwe dus in de wisseras zelf. Dit komt vaak voor.
 

EdK

Forumguru
Ik ken het systeem. Blijkbaar is het veranderd met de modelveranderingen in de jaren.

Bij mij komt het van boven, de nieuwe dus in de wisseras zelf. Dit komt vaak voor.

Tja al het goede komt van boven !!! behalve de vogelshit op de auto !!!
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb eigenlijk geen idee. Ga straks wel eens kijken naar mijn achterruitwisser. Ben zo blij dat ik vanaf vrijdag weer in een doorzonwoning ga wonen. Ben de flat wel een beetje zat, elke keer de lift in om naar je auto te lopen.
 

Gieliovd

Forumguru
Tja al het goede komt van boven !!! behalve de vogelshit op de auto !!!
:24:
Ik heb eigenlijk geen idee. Ga straks wel eens kijken naar mijn achterruitwisser. Ben zo blij dat ik vanaf vrijdag weer in een doorzonwoning ga wonen. Ben de flat wel een beetje zat, elke keer de lift in om naar je auto te lopen.
Super om te horen! Iedereen op het forum is aan het verhuizen! Je houdt het niet voor mogelijk.

Wordt tijd dat ik ook eens ga verhuizen.

Veel succes met de verhuizing en alvast veel plezier!!

Hele gezin met kids of hoe zit je?
 

Fabia

† In Memoriam
:ot: Vriendin met zoontje van 10 jaar en een maffe sheltie. Kunnen we eindelijk weer eens in een tuin zitten :baby012:
 

Fabia

† In Memoriam
:ot: en eigenlijk ook weer niet. In de straat waar ik naar toe verhuis staat een Fabia en een Roomster en aan de overkant zag ik een O2 staan. Zal binnenkort eens een briefje onder de ruiterwisser doen over dit gezellige forum.
 

EdK

Forumguru
:ot: en eigenlijk ook weer niet. In de straat waar ik naar toe verhuis staat een Fabia en een Roomster en aan de overkant zag ik een O2 staan. Zal binnenkort eens een briefje onder de ruiterwisser doen over dit gezellige forum.

Tja waren nu die stickers etc er maar !!!
 
Mijn ruitensproeier achter werkt, maar sinds een week beweegt de straal quasi met de de wisarm mee.

Is dit een euvel dat ik zelf kan herstellen, of moet er een onderdeel vervangen worden ?
 
Bovenaan Onderaan