Ruitensproeier reservoir lek...

haggard

Senior Member
Joske,

Sjeees.... Wat een pruts systeem hebben ze bedacht bij VAG/Skoda...

Het gaat inderdaad om de tekening van 2011. Het pompje (#6) zit dus onderin het reservoir gestoken (het pijpje/staafje die ik eerder beschreven heb -en dus onderdeel is van het pompje- zit dus uiteindelijk op het diepste gedeelte van het reservoir en niet zoals ik dacht in de modderkuip) met een heel dun rubberen ringetje. En dat rubbertje blijkt dus nu simpelweg te ruim te zijn waardoor de vloeistof er uit loopt...

Hopelijk hebben ze deze los verkrijgbaar...

Joske

Forumguru
Untitled.png

denk dat je dit rubbertje bedoelt? (ik probeer je uitleg enigzins te interpreteren ;) )

dus de pakking waar het pompje inzit, in het reservoir. Dat kost 49 cent bij je plaatselijke Škoda dealer.

haggard

Senior Member
Joske,

Het gaat inderdaad om het rubbertje... Die is op een of andere manier gekrompen en daardoor loopt het water er langs... Zie foto's:

IMG_3073.JPG IMG_3075.JPG

Het rubbertje is dusdanig gekrompen dat het pompje zo los in het reservoir zit, dat bij iets te hard over een drempel rijden het pompje er gewoon uit springt...

Joske

Forumguru
En denk je er bij te kunnen langs waar je de foto getrokken hebt of langs onderen? (beschermplaat verwijderen)

haggard

Senior Member
In principe hoeft er niets losgehaald te worden om er bij te kunnen.... Ik kan er gewoon net met m'n handen bij vanuit de motorruimte (ik kan dan niet zien wat ik aan het doen ben, maar het lukt wel door het e.e.a. met de handen af te tasten).
Ook is het mogelijk om een aantal schroefjes van de wielkuip los te halen en deze een klein beetje opzij te duwen (zo is het me ook gelukt of de foto's te maken).
Ik moet helaas even op beter weer wachten om het te kunnen fixen...

Bovenaan Onderaan