Ruitenwisser begint zonder reset na starten

0ri0n88

Forumguru
Er is nog nooit een motor kapot aan gegaan en het kost zeker geen vermogen.
Ik vind het allemaal best wat je met je eigen wagen doet maar als je een beetje gezond verstand hebt weet je dat het niet goed is zeker als het een heftige winter is waarin je dit dus iedere dag zou doen.
beste oplossing voor dit hele verhaal en ook voor @MarkvdD is een webasto standkachel erin ben je van al het gezeur af.
 

0ri0n88

Forumguru
Stationair draaien is sowieso niet goed voor een motor :) Warm of koud maakt niet uit. Bij kou heb je meer schadelijke stoffen en wat meer slijtage. Die extra slijtage is niet iets om dramatisch over te doen.

Wat me telkens weer opvalt wanneer gesteld wordt dat je eerst moet krabben en dan pas moet starten, is dat er volledig aan voorbij gegaan wordt dat je dan, met ons klimaat, na 50 meter opnieuw kunt beginnen met krabben. Dus met een beetje gezond verstand ga je eerst de motor starten en dan krabben.

Dat artikel dat je hierboven linkt heeft het trouwens nog over auto's met een carburateur.

Zijn het in ieder geval eens dat stationair draaien niet zo best is. Dat na 50 meter opnieuw krabben heb ik nog nooit hoeven doen wel als je spuitbusje gebruikt of zo snugger bent om te gaan lopen sproeien.
ik heb altijd goede ervaring ermee om bij het wegzetten van de auto de luchtcirculatie op intern te zetten en bij het wegrijden dit minimaal 5 a 10 minuten zo te houden immers de lucht in je auto word steeds iets warmer en warmt dus ook sneller op en je heb geen vocht binnen aangezien je ventilatieklep dicht staat en er geen "vochtige" lucht van buiten in komt. Verder moet iedereen lekker doen zoals die het wilt vind je ook niet ;)
 
Laatst bewerkt:

edero

Forumguru
OK, ik heb geen auto-stand (dus waar bemoei ik me mee :angel:) Maar waar hebben we het over, die paar dagen krabben
per jaar :koffie: !
Tuurlijk heb ik er ook een bloedhekel aan, maar zijn we niet te verwend met alle automatieken en vinden het al bijna teveel moeite om een schakelaar om te zetten :cry:!

(Tis mijn mening maar hoor, dus niet gelijk in de aanval :nailbiting:)
 

Skoda-MAN

Forumguru
Voor het contact inschakelen de wisserhendel op 0 stand zetten.
Dat is toch geen oplossing voor mijn vraag?
Ik geef je als eerste een antwoord op je vraag en krijg een bits antwoord terug dat je de oplossing niet past.
Ik vind het niet erg dat ik me dat moet gaan aanwennen maar ik wil altijd eerst weten of het anders opgelost kan worden door bijvoorbeeld andere instellingen. Als blijkt dat dat niet kan dan is het zoals het is
Dus uiteindelijk ga je er toch mee leren omgaan.
, wat zeggen 'bovenstaande posts' over mijn autokeuze
Als een auto niet doet wat je zou willen is de keuze verkeerd geweest.
Nu je toch vrede hebt met het wissersyteem is verkeerde keuze niet meer van toepassing en wens ik je net zo veel plezier met de Skoda zoals ik heb.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Ik zet eerst de ruitenwisser op 0 stand, start de motor, zet de Voorruitverwarming, achterruitverwarming en spiegelverwarming aan en ga dan de zijruiten en de glazen van voor- en achterlichten ijsvrij maken.
In totaliteit ben ik daar maar een paar minuten mee bezig en daar moet het milieu en de motor maar tegen kunnen.
Ik kan iedereen aanraden om bij een volgende nieuwe auto die Voorruitverwarming voor € 200,00 te bestellen.
 

Wouter1

Forumguru
Helaas was voorruitverwarming niet leverbaar op de Citigo, anders had het er zeker opgezeten.
Ik zet wel altijd direct ook het dimlicht aan.
Dan ontdooien de koplampen ook meteen.
 

0ri0n88

Forumguru
Milieu organisaties zijn echt blij met jullie :maakmegek:
En ik ben blij met mijn garage heb ik dit allemaal niet instappen en wegrijden;)
En voor die wissers in de buitenlanden zie je ook vaak dat ze gewoon een kartonnetje eronder doen of ze zetten ze omhoog vriezen ze in ieder geval niet vast.
gegroet
 

Skoda-MAN

Forumguru
Milieu organisaties zijn echt blij met jullie :maakmegek:
Met een koude motor direct wegrijden terwijl de katalysator nog steenkoud is zal niet veel beter zijn.
Milieu figuren maken zich al zorgen om %% deeltjes en de auto heeft het altijd gedaan. Je moet elektrisch gaan rijden en de stroom uit het stopcontact komt fijn uit een kolencentrale, maar dat is veel gezonder - laat met niet lachen.:mad::deuk::banghead:
 

0ri0n88

Forumguru
Met een koude motor direct wegrijden terwijl de katalysator nog steenkoud is zal niet veel beter zijn.
Milieu figuren maken zich al zorgen om %% deeltjes en de auto heeft het altijd gedaan. Je moet elektrisch gaan rijden en de stroom uit het stopcontact komt fijn uit een kolencentrale, maar dat is veel gezonder - laat met niet lachen.:mad::deuk::banghead:

Ik zeg ook niet dat ik het eens ben met milieu organisaties verre van dat :D
maar als mijn auto binnen staat lekker op 18 graden is het geen enkel probleem om zo weg te rijden hoor;)
 

0ri0n88

Forumguru
Ik had het ook als grapje opgevat.:thumbsup:
Maar ehehe, is het milieuvriendelijk om een nutteloze ruimte dag en nacht te verwarmen op 18 graden? (jaloers)
Inpandige garage :D ik verwarm hem niet eens maar word vanzelf rond die temperatuur. Had al in de gaten dat @Skoda-MAN over een goede dosis humor beschikt:jaja: @EdK wellicht moeten we idd een topic starten over het wel of niet laten draaien van de motor tijdens het krabben:maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan