Ruitenwisser vloeistof

bert

Lid
Even niet over het verbruik maar om het lampje van Chris.

Mijn huidige OII geeft geen enkel signaal als de ruitenwisservloeistof beneden pijl komt. Heb al meerdere malen onverwacht moeten bijvullen bij een benzinepomp.
Je zou toch verwachten dat dit toch aanwezig moet zijn. Zeker gezien het feit dat het een elegance is. Maar ja de prijs komt uit de lengte of uit de breedte. Je zult tevens merken dat als je bij wilt vullen de motorkap op een stokkie gezet moet worden. VW hanteerd een gasveer.

Klein detail maar toch zijn er zo nog enkele. Maar het weegt natuurlijk niet op tegen het rijplezier

/forum/images/graemlins/489.gif /forum/images/graemlins/489.gif /forum/images/graemlins/489.gif

sunnyboy

Senior Member
Nou Bert dan moet je toch even je auto bij je dealer langs laten gaan.
Bij mijn Combi gaat er echt een "ping" en dan het lampje van het ruitenwisservloeistofbenedenniveau branden! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
PS: Nieuw samengesteld woord voor de volgende Van Dale. /forum/images/graemlins/super.gif

Dutch

Actief lid
Het kan zo zijn dat het waarschuwingslampje alleen maar werkt bij O2's met Xenon verlichting. Daarbij is het extra belangrijk dat er voldoende vloeistof aanwezig is.

sunnyboy

Senior Member
Die is ijzersterk Dutch, nog niet aangedacht. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
Ik heb inderdaad Xenon. /forum/images/graemlins/grin.gif

Remco28

Actief lid
In mijn elegance 1.6 zit ook geen ruitenwisservloeistof indicator.
Mijn dealer weet het zelfs niet,volgens mij moet ik het toch wel hebben?

Tip 1: Vaak kan je als leaserijder gratis ruitenwisservloeistof kopen bij de pomp. Bij de Shell in ieder geval /forum/images/graemlins/yeah.gif

Tip 2: Zorg dat je altijd een voorraadje achter hebt liggen. Net zoals een beetje olie. Erg gemakkelijk /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

@Rogier voor punt 1: oja? Hoe werkt dat dan? Volgens mij vallen dit soort dingetjes buiten een normaal lease-contract.

VEEJAY

Forumguru
punt 1 werkt niet altijd, hangt af van contract.

Alternatief voor punt 1: Gewoon bijvullen (bij de shell) daar liggen gieters met wisservloeistof = helemaal gratis

Da's nog handiger! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
Wel vreemd dat hiermee hun eigen 'ruiten' ingooien qua omzet wisservloeistof want ze zijn niet bepaald goedkoop.

VEEJAY

Forumguru
ssssssst, er zijn nog plekken die service hebben (zelf banden oppompen kost op sommige plekken al geld).

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
punt 1 werkt niet altijd, hangt af van contract.

Alternatief voor punt 1: Gewoon bijvullen (bij de shell) daar liggen gieters met wisservloeistof = helemaal gratis

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/ot.gif Die gieters zijn trouwens leeg, als ze liggen /forum/images/graemlins/cool.gif

Maar zijn die gieters niet gewoon gevuld met water? Zover als ik ze ken bij de Shell, geloof ik nooit dat ze ruitensproeiersvloeistof "cadeau" geven.
Verwacht er dan ook eerder water in aan te treffen...nafief of /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif

Potje

Actief lid
Laat ik eerlijk blijven: soms wel, soms niet met vloeistof (vaker wel dan niet).

[/ QUOTE ]

Ik sta geregeld bij de pomp maar ik heb nog nooit ruitenwisservloeistof geroken in die gieters. Bovendien heb ik ook wel eens iemand dat water in de radiateur zien gooien. Lijkt me geen lekker goedje voor de motor.

Denk zelf dat daar gewoon puur en zuiver leidingwater inzit.

Overigens ben ik ook een Xenoniaan en bij mij zei het dashboard laatst ook "ping" toen ik moest bijvullen. En ook idd erg snel naar mijn mening. Ik heb toen overigens nog twee weken doorgekart met de Skoda en menigmaal gesproeid. Er zit dan duidelijk nog veel reserve in het tankje.

higgy

Forumguru
Punt 1. geldt bij mijn tankpasje wel ja.

Ook bij mijn 1.6 Elegance met Xenon een 'ping'.

@Rogier voor punt 1: oja? Hoe werkt dat dan? Volgens mij vallen dit soort dingetjes buiten een normaal lease-contract.

[/ QUOTE ]

Heel gemakkelijk eigenlijk. Je rekent af en je gebruikt je tankpas als pinpas. Gewoon zoals gebruikelijk de kilometerstand invullen en afrekenen. Dit kan ook in combinatie met brandstof als je net getankt hebt. Gisteren nog even een litertje gehaald bij Q8 en daar werkte het ook gewoon. Gewoon proberen, meestal heb je dit in je contract zitten zo ver ik weet, heb nog geen leaserijder gesproken die dit niet kan doen.

Karstieman

Forumguru
Jawel!
Ik kan alleen diesel (of benzine) en olie op mijn tankpas krijgen. Ruitenwisser vloeistof kan ik niet betalen met mijn tankpas /forum/images/graemlins/frown.gif

Olaf

Lid
Jawel!
Ik kan alleen diesel (of benzine) en olie op mijn tankpas krijgen. Ruitenwisser vloeistof kan ik niet betalen met mijn tankpas /forum/images/graemlins/frown.gif

[/ QUOTE ]
Ik kan zelfs geen olie afrekenen... /forum/images/graemlins/407.gif

Nou is dat met de Octavia geen probleem maar ik heb ooit een Citroen Xsara gereden die toen ik 'm als voorloper kreeg voorzien was van 2 volle flessen olie op de achterbank.
Kon ik het tenminste een paar weken mee volhouden /forum/images/graemlins/crazy.gif

Potje

Actief lid

[/ QUOTE ]

Seem hier...
Ook de wasstraat is voor eigen rekening.

sunnyboy

Senior Member
Toen onlangs de "ping" klonk en het lampje ging branden heb ik bijna 5 liter vloeistof erbij gegooid.
Waarschijnlijk zat er nog zo'n halve liter vloeistof in.

Logic

Actief lid
1- ik heb geen xenon maar wel een ping en een lampje
2- ook bij mij gaat olie en ruitewisservloeistof gewoon op de tankpas

Bovenaan Onderaan