Ruitenwissers met een eigen leven

Cordoba

Forumguru
Tranenwissen zou maar een enkele wisbeweging mogen zijn, ik lees dat hier meerdere beweging aan de orde zijn ( tenminste bij een aantal )

Als het gewoon goed werkt wel, maar als door een storing tear wipe geactiveerd wordt, kan ik me voorstellen dat het meer dan 1 keer gebeurt.

• Leuk
Waarderingen: Tees

MGR2

Nieuw lid
Ik heb het euvel nog steeds. Het lijkt wel vaker voor te komen, als de auto door een kuil of over een hobbel rijdt waardoor de auto dus inzakt en weer opveert als het ware.

Flying Dutch

Nieuw lid
Het zijn niet alleen de Kodiaq. Ook mijn Octavia 2019 heeft hier last van. Totaal onregelmatig zonder enige duidelijke oorzaak gaan de ruitenwissers voor 1 of enkele keren wissen. Ook een 1.5 DSG

Eltjo

Forumguru
Heel af en toe gebeurt dat wel eens, soms zie je 1 drupje, soms ook niets. Edit na onderstaande opmerking: alleen in de auto stand ja! Uit = uit.

Wat ik mij afvraag, is het voor die andere jankerts nu opgelost?

Laatst bewerkt:

Flying Dutch

Nieuw lid
Heel af en toe gebeurt dat wel eens, soms zie je 1 drupje, soms ook niets.

Wat ik mij afvraag, is het voor die andere jankerts nu opgelost?
De ruitenwisser stand staat op "UIT". De regensensor is niet actief. De wissers gaan bij mooi droog weer uit zich zelf wissen. Het heeft geen relatie naar drupjes die naar beneden vallen en al viel er regen, de sensor is uitgeschakeld.

Soms lange tijd niet en dan af en toe en dan weer vaak achter elkaar en dan weer een tijd niet.

Flying Dutch

Nieuw lid
Dankje Peter-036, iemand anders had me de tip ook al gegeven.

Ondertussen heb ik het internet afgezocht en vind meer van dezelfde klacht bij VAG groep auto's.

Als er al iets wordt gevonden dan lijkt het vervangen van de hendel dan wel de de mutlifunction switch het probleem te verhelpen.

Eltjo

Forumguru
Kijk, daar moet je toch zelf of naar je garagebedrijf toch iets mee kunnen als je zo’n auto hebt.
Wederom heb je als consument meer aan internet dan aan je dealer met importeur/fabrikant achter zich.

Flying Dutch

Nieuw lid
Na lange tijd ee update. De dealer wilde uiteraard niets doen, want kon niet geconstateerd worden. Tevens leek het in de winter weg(, of in winter stond die veel op regensensor stand door de vele regen :( ) . Ondanks redelijke judische e-mails dat ik vond dat ze dan maar de hendel moesten vervangen, met een verwijzing naar een trits aan forum discussies, deed de merk dealer niks, terwijl ik nog fabrieks garantie had. Gelukkig is het mij gelukt uiteindelijk het euvel op video vast te leggen. En toen kwam de dealer in actie na samen spraak met de fabriek. Ze hebben van alles gecontroleerd en uiteindelijk besloten de hendel en stuur electronica te vervangen (dus toch wat die forums ook zeggen). Want als ze onder tegen het stuur kolom hard tikte ging de ruitenwisser een keer wissen. Ik ben benieuwd of het probleem nu weg blijft.

Berry1912

Forumguru
Zelfde probleem met Fabia 2015 van mijn dochter. Ruitenwissers blijven bij schakelaar uit op interval staan en wissen dan zoals hij normaal zou doen. Dus www op en zoeken. Engelse meneer had zelfde probleem en ook onderzocht. Zekering 22 van ruitenwisser eruit halen en dan kijken wat de Fabia doet. En wat schetst mijn stomme verbazing. Ze gaan gewoon door met wissen als de zekering er uit is. (nader onderzoek leerde dat dit de zekering voor de sproeier is dus moet onder de kap nr.8 hebben)
Tot op heden nog geen oplossing kunnen vinden maar er is nu wel motorstoringslampje bijgekomen met de bijbehorende noodloop en start stop werkt niet maar die laatste kan ik verklaren icm motorstoring.

Het kan nog vreemder. 3 weken geleden zelfde problemen met mijn Octavia 2015 bij de dealer gezet en konden wel wat uitlezen maar hadden meer tijd nodig. Die had ik niet dus auto weer meegenomen en geen storingen meer gehad. Zit er net als de sjoemelshit ook iets geprogrammeerd dat na 9 jaar wazige storingen optreden. Ja de Fabia is een paar weken jonger dan de Octavia.

Misschien is dit een optie schoonmaken schakelaar

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan