GalaxyS2 koppelen aan een af fabriek carkit van V.A.G
Hoi Allemaal,
Ik ben nieuw hier en ik ben op dit forumterrecht gekomen door het zoeken naar rsap problemen met mijn affabriek carkit in mijn Golf. Ja sorry geen Skoda, maar voor dit probleem en vele anderen maakt dat niet veel uit.
IK heb een Golf van oct 2010. Er zit een module onder de voorstoel die zowel het HFP (hands free protocol) als het rsap (remote sim acces protocol) ondersteund.
Mijn eerste Gsm die ik heb geprobeerd was een HTC Touchpro 2. (dit is een windows mobile toestel (6,5)) Met dit toestel kon je kiezen tuusen HFP of Rsap.
Echter rsap werkte niet lekker omdat de pairen maar 1 of 2 keer goed verliep. Daarna kwamen de bekende problemen als het "in de vliegtuigmodus" blijven hangen van de tel bij het verlaten van de auto.
Hierna heb ik een ander toestel gekocht, omdat dit voor mij een zeer hinderlijk probleem was.
Het volgende toestel was een HTC HD2. Ook windows dus naar verwachting..... JA ook hetzelfde probleem. Na hulpprogramma's van HTC te hebben ontvangen etc etc etc nog steeds hetzelfde probleem.
Vervolgens heb ik android op de HTC HD2 gezet. (gingerbraed 2.3.3 3n later 2.3.4 en 2.3.5. (een cyanogenmod versie) Na installatie van een rsap programma uit de market bvan android is deze tel PERFECT te koppelen aan de af fabriek carkit.
Ook werden de contacten perfect overgenomen en elke keer na pairen netjes bijgewerkt. En ook SMSen was gewoon mogelijk op het navigatiesysteem. zowel versturen als ontvangen.
Omdat dit toestel toch wat langzaam werd ivm met weinig geheugen en zeer veel apps heb ik dit toestel verkocht.
Door de vele lovende berichten over standaard rsap het ik gekozen voor de samsung galaxy s2.
Mijn ervaring is dat het net iets minder goed werkt dan verwacht. Het pairen loopt gewoon goed. Na het zoeken van een nieuwe telefoon word er eerst verbinding gelegd door middel van het HFP. Daarna werden alle contacten perfect overgezet.
Op dit moment moet ik na het uitstappen steeds mijn BT uitzetten anders koppelt het toestel niet goed.
Zijn er forumleden die dit probleempje herkennen en weten hoe het op te lossen is......... dan hoor ik het graag.
Na het lezen zal ik zeker meer op mijn tel kijken bij het koppellen omdat is ergens in dit forum gelezen heb dat er vragen worden gesteld over automatisch verbinding maken. Dit had ik ook op mijn HTC met Rsap app, maar op mijn galaxy s2 heb ik deze vraag niet gehad.
Ik wil vandaag of morgen mijn Nav systeem een totale reset geven en alles opnieuw instellen, omdat ik het idee heb dat er nog veel instellingen in mijn systeem zitten van oudere toestellen.
Voor degene die niet precies het verschil weten tussen rsap en hfp een korte uitleg.
Met hfp maakt het toestel verbinding met je telefoon tewijl de tel in principe zelf blijft werken. Je bedeind de tel met je carkit. En de tel gebruikt zijn eigen interne antenne waardoor de gesprekken minder helder en duidelijk zijn en er in mijn geval altijd een kleine echo hoorbaar was. Ook is smsen dan niet mogelijk.
Bij Rsap maarkt de tel verbinding met het systeem en neemt alle functies van de tel over. De tel valt hierdoor eigenlijk in de vliegtuigmodus. Er is dan ook geen date verkeer mogelijk met de tel waardoor whatapp mogelijkheden wegvallen. Wel is gewoon smsen mogelijk via het nav systeem, en er word dan gebruik gemaakt van de externe antenne waardoor het ontvangst en geluid vele keren beter is. Ook is er dan geen echo meer.
Het is een lang verhaal geworden, toch hoop ik dat er forumleden zijn die iets met deze reactie kunnen.
mvg
Vos