Gisteren de sleurhut opgehaald.
Was erg benieuwd hoe dit zou gaan. Ik kom uit een SUV (140 pk benzine) met continu 4x4 (heerlijk stabiel voor de caravan, niet erg snel). Nu dan voor het eerst met de Superb op pad.
Wat valt op:
Trekhaak kogel zit erg dicht tegen de bumper aan (ik heb twee vingers speling tussen de bumper en de stabilisator). Het is een originele Westfalia (afneembaar). Garantie voor achterbumperschade in de toekomst.
Hoogte trekhaak kogel is perfect (caravan mooi horizontaal achter de auto)
Wat een een verschil in trekkracht tussen een ongeblazen 2 liter benzine met 4x4 en nu een 1.8 turbo. Met de Superb lijkt het net of je je caravan vergeten bent.
Tractie was beter met de 4x4 (maar dat was natuurlijk niet zo gek)
Zoals het er nu naar uit ziet geen hulpveren nodig (even afhankelijk van hoe e.e.a er beladen uit ziet).
Caravan is trouwens leeg 1120 kg en max laadgewicht 1350kg...
Was erg benieuwd hoe dit zou gaan. Ik kom uit een SUV (140 pk benzine) met continu 4x4 (heerlijk stabiel voor de caravan, niet erg snel). Nu dan voor het eerst met de Superb op pad.
Wat valt op:
Trekhaak kogel zit erg dicht tegen de bumper aan (ik heb twee vingers speling tussen de bumper en de stabilisator). Het is een originele Westfalia (afneembaar). Garantie voor achterbumperschade in de toekomst.
Hoogte trekhaak kogel is perfect (caravan mooi horizontaal achter de auto)
Wat een een verschil in trekkracht tussen een ongeblazen 2 liter benzine met 4x4 en nu een 1.8 turbo. Met de Superb lijkt het net of je je caravan vergeten bent.
Tractie was beter met de 4x4 (maar dat was natuurlijk niet zo gek)
Zoals het er nu naar uit ziet geen hulpveren nodig (even afhankelijk van hoe e.e.a er beladen uit ziet).
Caravan is trouwens leeg 1120 kg en max laadgewicht 1350kg...