Safelock functioneert niet

nomad

Senior Member
Dan zou ik wel eens een auto willen bekijken waar het niet meer op zit met VCDS. Kijken of ze het uitgeschakeld hebben of gewoon weggelaten hebben.

Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten.

Ik kom net terug van de dealer. Die kan het bewuste menu (46) niet benaderen met de computer. De chef-wp geeft ook aan dat de daadwerkelijke bediening van de safelock handel ook niet gemonteerd zit.

Ik weet er te weinig vanaf om dit tegen te spreken, maar helemaal geloven doe ik het niet.

Heb jij zin om eens naar mijn auto te kijken?

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]

nomad

Senior Member
Dan houdt het al snel op. 46 is inderdaad alleen door de dealer te benaderen met een speciale code. Ik kom er dan ook niet in.

Captain Hook

Forumguru
De chef-wp geeft ook aan dat de daadwerkelijke bediening van de safelock handel ook niet gemonteerd zit.
Een besparing bij de productie... (?) en vervolgens kunnen ze de softwareaansturing ook schrappen... :icon_smile_dead:

Alles in het kader van nog rationelere productie en hogere marges. Ieder schroefje minder maal tig auto's per jaar = zoveel meer marge. :smirk:

Monteurtje

Forumguru
Klopt, in dit geval is 46 er niet meer. Het is nu inderdaad 09 BCM, daar zit boordnet en comfort e.d. in. Beetje jammer dat de desbetreffende dealer dat niet wist.
We hebben nu ook al een keer gehad dat de inbrekers tot 2 keer toe (dezelfde auto binnen 2 weken) een navi gejat hadden zonder een ruitje kapot temaken. Geen inbraakschade. Hoe ze dat doen. Geen flauw idee.
Kwam er idd laatst ook achter dat die SAFE sluiting niet meer op een Superb II en Octavia II FL zit. Yeti en Fabia nog niet gekeken.

bluskabouter

Forumguru
op de fabia 2010 werkt deze ook niet meer.
bij navraag bij de delert kreeg ik het antwoord dat dit gezien de veiligheid niet meer mag.

nomad

Senior Member
Oke, dan moet ik eens in 09 duiken. En van die twee inbraken heb ik wel een idee, maar ga geen slapende honden wakker maken...

De chef wp heeft het in ieder geval via 46 geprobeerd. Daarna nog wat handelingen verricht, waarbij ik de woorden boordnet en comfort voorbij heb zien komen.

Wellicht dus ook via menu 9...

Ik heb de importeur gemaild en om opheldering gevraagd. Ik vind het een prima idee om mensen de keuze te geven om het uit te zetten, maar ik zit er niet op te wachten.

Ik wil safelock.

Het zat op mijn vorige O2 en niemand heeft mij verteld dat het is komen te vervallen. In de manual staat de functie ook nog gewoon vermeld.

Idioten zijn het.

Monteurtje

Forumguru
Nu we het over die SAFE sluiting hebben, schiet mij wel te binnen als je de BCM aan het coderen bent krijg je een vraag over een slot met of zonder SAFE motor. Misschien is het wel te coderen en moet je die byte aanpassen van de safe motor. Maar of dat het is en kan weet ik niet. Of er moet een ander portierslot in. Als ik er een keer mee bezig ben wil ik het wel proberen, maar dat is niet op korte termijn denk ik.

@Nomad. Je mag het mij wel in een privebericht sturen. Heb wel een vermoeden maar ben er wel benieuwd naar.

Octavia_II

Actief lid
Ik ga hier geen links neer zetten, maar met een beetje ge-google kom je vanzelf bij de "juiste" tool terecht.. :biggthumpdown:

nomad

Senior Member
Mocht iemand zonder Safelock toch willen proberen het ingeschakeld te hebben, dan kunnen we het altijd proberen toch ? Moet je wel even langskomen :D

Bovenaan Onderaan