SC2 Sprint Pro gearriveerd

Connexie

Forumguru
Zo, eerste weekendtrip zit erop. Op en neer naar het oostblok (Polen), maar helaas geen mogelijk gehad om ook even in tjechie te buurten. SC2 is dus niet in zijn thuisland geweest.
Na 9 dagen SC2, staat de km-stand inmiddels over de 3.000 km. Gaat dus lekker zo. Met de oversteek door Duitsland en toch een flinke portie bagage, is mijn verbruikscijfer wel wat gestegen. Zit nu gemiddeld op de 6.1 l/100km op de BC. Daar moet de komende tijd met wat rustiger rijden in nederlnad weer wat aan gecorrigeerd gaan worden. In ieder geval zijn de formele inrijkilometers dus gepasseerd.
Prettig om toch de winterbanden te hebben geregeld. Al met al toch nog tweemaal meer dan 20 kilometer besneeuwd bergop en bergaf mogen rijden om het skigebied te bereiken. Niet schokkend veel, maar toch liever safe then sorry.
Deze week wordt het weer lekker weer in Nederland, zou haast de banden al weer laten wisselen.

SC2 heeft zich verder prima gehouden. Via wat binnenwegen met errug slecht wegdek het logeeradres bereikt (navigatie was toch van mening dat via een binnendoorsteek en een bergkam de snelste route was). Weet nu in ieder geval vrij zeker dat alle bouten en moeren goed aangedraaid zijn, er is niets van de auto gerammeld en er zijn geen vreemde lampjes op het dashboard gaan branden.
Onvoorstelbaar hoe slecht de binnenwegen in het oostblok nog kunnen zijn.
 

Connexie

Forumguru
Polen1.jpg

Als toevoeging nog even een quick pic van het skigebied. Zuid Polen op de grens met Tjechie. Houdt niet over na qua sneeuw op de lagere delen van de helling.
 

CDO

Forumguru
Van harte!

Geur verhaal komt me bekend voor. Had ik ook toen ik hem net had. Net of er wat conserveringsspul of verf verbrand. Toen ik hem net had een paar keer gehad daarna nooit meer.

Ik heb op mijn vorige auto FULDA gereden (omdat alleen Pirelli en Fulda deze afwijkende maat toen leverden) en ze zijn me goed bevallen. Zeker qua levensduur.
 

Connexie

Forumguru
:sterretjes:

Zo, vandaag het zweet blank op de rug. Dacht tijdens een flinke rit de software van de Kenwood even te updaten. Na een minuut of 5: update mislukt, verwijder USB. Opnieuw, nogmaals, tussenstop, stilstaand geprobeerd... Na steeds een minuut of 5 een foutmelding. Dan eens uit, om te bezien of de update modus verlaten kon worden: niet dus. Resetten middels pennetje: fail. Zal toch niet dat dat ding na 2 weken al een baksteen is geworden?
Onderweg mijn opties overdacht, helaas zonder muziekje op de achtergrond.
Vanavond van de Engelse website een andere file gedownload en een andere USB stick gebruikt: na een paar minuten de verlossende melding dat de update gelukt is. Heb zo gauw nog geen schokkende veranderingen waargenomen, maar diverse software tellertjes staan weer een puntje hoger.
Meeste instellingen behouden, dus dat valt al weer mee.
 

west rain

Actief lid
Hoi Connexion. Beetje laat maar gefeliciteerd met je sc2. Blijft een mooie auto. Ik ben er nog steeds super tevreden over. Hoe zit dat nu met die after market interface voor de kenwood? Kenwood levert de originele er toch altijd standaard bij? Zijn de graphics van pdc en ac al beter? Heb bij de mijne gecheckt en daar is grafisch geen verschil te zien.

Bij mij zitten de problemen in de velgen. De vrouw heeft inmiddels al 3x bij een stoeprand op gezeten. Beide velgen aan bijrijderskant zijn afgekloven op de randen. :(. Prima vrouw verder hoor, maar god wat was ik pissig.
 

Connexie

Forumguru
Blijkbaar is de Skodadealer aan het hobbiën geslagen om nog een paar centen te verdienen aan de uitgeknepen leasetarieven. Heb inmiddels de scaling aangepast (horizontaal en verticaal niet de maximale ruimte op het beeldscherm gebruiken). Heeft tevens als voordeel dat er geen teksten meer door elkaar gaan lopen (veiligheidswaarschuwingen waar geen mens op zit te wachten).

Bijgaand wat fotootjes, om je een beeld te geven.

Parkeerassistent:

WP_20140310_002.jpg


De airco instellingen en de stoelverwarming:

WP_20140310_003.jpg WP_20140310_004.jpg

Vanmorgen nog even de PDC beelden in beeld gebracht. Je kunt kiezen uit 3 kleurschema's, deze leek mij voorlopig de fleurigste:
WP_20140311_001.jpg WP_20140311_002.jpg

Eerder stond "parkeer assistent" dus door de veiligheidswaarschuwing.

Gelukkig heb ik (bij mijn weten) de velgen nog niet beschadigd door stoepranden. Maar mijn vrouw rijdt ook niet erg vaak in de SC2 en zelf doe ik mijn uiterste best de stoepranden te missen.
Je hebt het geluk dat het een leaseauto is, zodat je niet gelijk in tranen hoeft uit te barsten. Maar snap ook wel dat je er bij de leasemaatschappij "tweede kamer vragen" over gaat krijgen, zeker als het een maandelijks weerkerend fenomeen gaat worden. Is en blijft jammer, heb je het eens goed voor elkaar...
 

Bijlagen

  • 99GameOverMens_alt2.jpg
    99GameOverMens_alt2.jpg
    75,4 KB · Weergaven: 112

west rain

Actief lid
Dat is inderdaad een heel andere interface dan de mijne. Niet minder overigens, die weergave van het dashboard is wel mooi. Doet me wat denken aan de nieuwe amundsen in de O3.
 

Connexie

Forumguru
Zo, inmiddels in 4,5 week 8500 km op de klok gezet. Ondanks het voornemen wat minder te rijden en dus langer met de auto te kunnen doen, vliegen de kilometers er alsnog op.
Vooralsnog geen enkel probleem, auto rijdt naar verwachting. Niet te snel bij het accelereren, maar eenmaal op snelheid comfortabel en rustig. Gemiddeld verbruik zit nu op 5,3 l/100 (meting boordcomputer), niet echt super maar wel in lijn met het gebruik. Regelmatig rij ik via Duitsland met de cruisecontrol op 150 km/u (143 volgens navigatie). Je ziet dan aan het verbuik dat de 1.6 TDI best moet werken.
Zou ik dezelfde afstanden door NL rijden, zat het verbruik zeker onder de 5 l/100.

Verbruik in NL bij rustig meerijden in de buurt van de geldende maximum snelheid, levert een gemiddeld verbruik van 4,3 tot 4,6 l/100. Cruisecontrol op 120 zorgt voor 4,4, bij 160 reken maar op royaal 6,5 l/100. 't Is niet anders.
 

Connexie

Forumguru
Vandaag is de SC2 op de kop af 7 weken in gebruik. Gaat lekker, geen rare zaken meegemaakt.

Mijlpaal gisteren bereikt:

WP_20140410_002.jpg

Kon het niet laten om er even een fotootje van te schieten.

Voor de critici, in het verleden zijn er wel uitdagender foto's gemaakt:

Passat Vmax 2001.JPG
 

ertromp

Forumguru
Is alleen maar goed om zo'n blok een keer "los te trappen" Zo voorkom je tenminste die volgeroete EGR's etc.

Leuke km stand!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
die picca aan 210km/u, is die in de regen genomen... :pieker:

ohja, leuk dat de auto je bevalt alleszins :thumbsup:
 

Connexie

Forumguru
Staat een verkeerd logo op het stuur :D

Edit: bij die oude dan

Vroeger, toen we allemaal wat jonger waren, had je nog de TufTuf-club. Daar hadden ze een foto-draadje met Vmax foto's. Een uitdaging is nooit verkeerd.
In 2001 reed ik een VW Passat 85 KW PD. Dit was een moment in Duitsland om ook mee te kunnen praten. De prinses naast me zag de humor er niet van in, ikke wel!!
 

Connexie

Forumguru
Ook daar is niets extra voor betaald....
Zal wel de makkelijkste oplossing zijn geweest voor de knutselchef van de dealer.
 

Connexie

Forumguru
Inmiddels staat de teller over de 21.000 km. Afgelopen week een camping in Toscane bezocht (omgeving Florence). Helemaal goed, qua omgeving, verblijf en het weer. Dan is het hier toch maar koud.
SC2 heeft zich prima gehouden, met een gemiddelde snelheid van 110 km/u op zowel heen als terugreis, incl. Wachttijd Gotthard) toch nog gemiddeld 1 op 18 gehaald. Afwijking verbruiksmeter geklokt op 0,4 l/100, aangezien de BC het op 5,3l/100 km houdt.

Als afscheid van de vakantie wel een bezoek aan Carglass overgehouden. Heb inmiddels twee steenlagen laag in de voorruit (zwarte deel), waarvan er 1 is doorgescheurd. Nieuwe voorruit dus.
't Is niet anders.
 
Bovenaan Onderaan