Scala infotainment update

Idd.
Daar staat dat "Mijn auto".
Maar die is er gekomen, weet ik bijna zeker, nadat telefoon met kabel verbonden is geweest.
Nu reageert die knop niet. Volgens mij activeerde die knop Siri voordat telefoon met kabel verbonden was geweest.
IMG_5960.PNG
Krijg melding dat telefoon met USB verbonden moet worden.
Software is up to date ...

Bijlagen

• Systeeminfo.jpg
    Systeeminfo.jpg
    296,1 KB · Weergaven: 30
  • USB.jpg
    USB.jpg
    385,9 KB · Weergaven: 29
Beetje vreemd probleem.
Dealer had het nog niet eerder mee gemaakt.
'Recent zijn er door SKODA AUTO een aantal software aanpassingen doorgevoerd op de optie Smartlink+.'
Auto moet terug om de software te "flashen".

Slecht verhaal uiteindelijk.
De Bolero of auto zelf mist hardware om de smartlink draadloos te laten werken.
Skoda auto heeft ervoor gekozen om auto's tijdelijk uit te leveren zonder deze functionaliteit. Baal er best wel van maar trok uiteindelijk aan het kortste eind ... Zal de details besparen.
Iemand goede ervaring met een bepaald dongle om de CarPlay draadloos te laten werken?

Hypodermic

Donateur
Iemand goede ervaring met een bepaald dongle om de CarPlay draadloos te laten werken?
Ik heb van Carsifi een dongle die bij mij prima werkt. Streamen van muziek e.d. werkt ook goed.
Maar ik die werkt dan helaas weer niet met Apple, is alleen voor android bedoeld. Maar principe zal hetzelfde zijn.
Ik heb er geen spijt van, ideaal als je je telefoon in je broekzak wil houden.

Laatst bewerkt:

ElScorpione

Forumguru
Is het iemand gelukt om de kaarten met USB te updaten? Ik krijg het niet voor elkaar. De auto blijft maar zoeken naar de updates. Dat zou dus betekenen dat je aan een abonnement gebonden bent om de kaarten te updaten?

Antera

Donateur
In sommige modellen kan het draadloos geprogrammeerd worden. De dealers weten niet Hoe. Hiervoor heb je ook een WiFi verbinding nodig in de auto. Als deze erin zit is de kans redelijk groot dat het lukt

ElScorpione

Forumguru
@Rallye dat is een topic van 2009. Toen bestond de Amundsen die in o.a. in de Scala zit nog niet eens. Dat topic gaat volgens mij over de MIB2 Amundsen en niet over de MIB3 (hetgeen een compleet ander systeem is). Die oude Amundsen (en de Columbus ook trouwens) kun je gewoon via een SD kaart updaten. Maar in de Scala zit alleen een USB C aansluiting. Als ik daar een USB stick in stop met het kaartmateriaal, dan gebeurt er volgens niet veel. Het systeem blijft maar zoeken naar een update. Ik snap dan niet waarom je via het update portal van Skoda uberhaupt dat kaartmateteriaal kan downloaden.... Afijn, ik moet binnenkort toch naar de dealer voor een software update van het systeem (aangezien het om de haverklap vastloopt of niet reageert). Dan zal ik eens vragen hoe of wat.

Rallye

Forumguru
In 2009 had je de RNS310 Amundsen, in 2011 de RNS315, in 2013 de MIB 1, in 2015 de MIB2 etc. het topic (van inmiddels 288 pagina’s) gaat over alle versies……

JMS

Lid
@ElScorpione, mijn ervaring op een superb (van 2020) met Amundsen (soft versie 0278) is dat het niet mogelijk is om de kaarten via USB up te daten. Nieuwere software versies kunnen dit mogelijks wel, @Antera ?

Antera

Donateur
Updaten zou wel moeten moeten kunnen met USB alleen gebeurd dit zover mij bekend op de achtergrond en zie je er niks van tot hij klaar is.

Bovenaan Onderaan