LenK zou eens moeten weten hoe zijn Mazda van de boot is gereden... Bovendien is het niet ongewoon dat een behoorlijk percentage van de auto's voordat ze naar de klant gaan hun eerste schadeherstel al hebben gehad. Op de plekken waar auto's nederland binnenkomen staan behoorlijk grote bedrijven die daar hun bestaansrecht aan ontlenen en er een behoorlijk belegde boterham aan overhouden.
Skoda is nog redelijk eerlijk, daar krijg je je nieuwe auto tenminste met enkele kilometers op de teller. Mijn vorige auto werd afgeleverd met 0 kilometers op de teller en dat is gewoon onmogelijk. Oftewel: de teller was op 0 gezet, dus wie weet hoeveel er ondertussen al mee gereden was? Desondanks zul je bij de meeste dealers geen auto uit de showroom meekrijgen voor een proefrit, al was het maar omdat die auto's meestal helemaal nog niet rijklaar zijn.
Dus ach, een onderdeel van een showroomauto afhalen. Als er vervolgens een nieuw onderdeel op gezet wordt, wat is dan het probleem?
Maar goed, schade door vandalisme: ik had mijn 147 destijds net een kleine maand toen (vermoedelijk) uitgaansjeugd het leuk vond er een deuk in te trappen. Kostte mij heel veel geld in no claim korting (dat was goedkoper dan de reparatie zelf betalen). Ik hoop maar dat ze er veel lol van hebben gehad...