Schakelaar electr.raam links

ougie

Forumguru
Volgens mij ben ik de eerste met een defecte raam schakelaar, en wel aan de bestuurderszijde.
Het is ook een, in november 2011 geïmporteerde Citigo, dus een van de eerste op de Nederlandse wegen.
Om eerlijk te zijn,,,, wel een beetje snel, zo'n defecte schakelaar.
Moet voor mijn werk met een pasje door een slagboom en dan moet het raam even open.
Ik ben de tweede eigenaar, misschien moest de vorige eigenaar 10 maal per dag door een slagboom:(.
Gelukkig zit er nog (extra) garantie op tot november 2015, dus dat is dan wel weer lekker:yeah:.

Cordoba

Forumguru
Misschien is het raam ook wel heel veel open en dicht geweest bij journalisten en voor bijv. foto's van het interieur. Aan de andere kant, als het alleen de schakelaar is, en niet het mechanisme, dan is het leed ook te overzien (zelfs zonder garantie, die jij gelukkig wel hebt).

Joske

Forumguru
zo een nieuwe schakelaar kost iets van een €14 bij de dealer, niet dat de prijs altijd iets zegt over de kwaliteit.

ougie

Forumguru
Morgen even naar v.Laar in Rhenen, die is de officiele dealer en doet de garantie reparaties.

ougie

Forumguru
Vorige week vrijdag (even tussendoor) bij v.Laar geweest, maar toen bleek dat er wat meer tijd nodig was.
Vandaag weer terug geweest en alles nagekeken, bleek het uiteindelijk toch de schakelaar te zijn.
Deze maakte, waarschijnlijk door wat corrosie of vuiligheid niet goed contact. Alles heel minuscuul.
Na wat ligt opschuren deed hij zijn werk weer, maar na 20 keer op en neer weer stotteringen en minutieuze vonkjes.
Gelukkig was ik er vroeg in de ochtend en met een spoedbestelling was de nieuwe schakelaar er in de loop van de vroege middag. Heb het oude schakelaartje gezien en alles is erg minutieus en broos, daar valt weinig aan te repareren. Die vonkjes ( weliswaar erg minuscuul) vond ik trouwens wel een eng idee, dat zal hij ook even gedaan hebben voor het hele probleem zich openbaarde.:thinking:

Bovenaan Onderaan