Schakelpaddles

hemi24

Forumguru
Op de Oostenrijkse site zie ik geen beperking, waarom het niet zou kunnen: Dynamik-pakket + 3-spaaks multifuncitoneel stuurwiel met schakelpaddels.

Nelissuh

Actief lid
Ik dacht ook dat de paddles in het dynamic-pakket zaken, omdat in de folder het 3-spaaks stuur met schakelpaddels werd afgebeeld, een de optie nergens vermeldt werd.

Nadat het losse stuur met paddles in de optielijst kwam heb ik ook nog bij de dealer nagevraagd of dit stuur onderdeel van Dynamic was. Hij geeft aan met PON overlegd te hebben, en dat hij me kon melden dat "aan zekerheid grenzend" Dynamic icm. DSG schakelpaddles aan het stuur had. Ik heb dus niet verder gevraagd.

Toen ik hier las dat dit niet zo was ben ik bij dealer gaan vragen, en bleek mijn auto (7 weken voor planning) al gebouwd te zijn.

:( Geen paddles dus. Jammer want ik had ze graag gehad.

Maik

Actief lid
Handtekening inmiddels aangepast. Heb overgens nog wel zitten twijfelen om het Dynamic Paket helemaal te laten vervallen.... Maar ja, heb het uiteindelijk gekozen vanwegen de sportstoelen.....

kleine heino

Senior Member
Het Dynamic pakket heb ik laten vervallen en de optie multifunctioneel stuur inclusief schakelpaddles gekozen. Ik laat mijn eigen ASS stoel overzetten uit mijn huidige auto, deze zit toch beter dan de sportstoelen uit het Dynamic pakket. Dat is natuurlijk logisch omdat de ASS stoel op maat gemaakt is.

TedVlemmings

Forumguru
Ga maar uit van optie 2, oorspronkelijk kon het stuur ook niet bij de EBL op conto van PON want in België kon het wel (op de elegance, hebben geen BL)

Ricky033

Nieuw lid
Vorige week bericht gehad van Pon via de dealer: paddles in combinatie met het Dynamic Pakket kan niet. Paddles maar laten vervallen:wavecry: ik ga voor de sportstoelen!

Laatst bewerkt:

Rick

Senior Member
Logisch weer. Wie bedenkt ook dat je paddles aan je stuur zou willen i.c.m.een Dynamic pakket??? :D:D

TooTall

Forumguru
Ik heb misschien een Octavia III lederstuur 3-spaaks met DSG paddles in de verkoop. Is hier iemand die eventueel interesse heeft hierin? Is gewoon een kwestie van je oud stuur zonder paddles te verwisselen, airbag past zonder problemen, en in de codering van de auto veranderen naar "mit schaltwippen" ;)

REpping

Nieuw lid
Gekke vraag.. Ik wilde juist dat 3-spaaks sportstuur ZONDER de paddels.. De dealer gaf aan dat deze gedemonteerd kunnen worden maar heeft iemand ervaring daarmee?

TooTall

Forumguru
Ja ik!

Ik heb een Superb II met een manuele 6bak

Mijn stuur is het 3-spaaks lederstuur met DSG flippers

De multifunctietoetsen en de zwarte glanzende stuk plastic naar je toe trekken, komt met enig overtuigen los.

Dan kan je aan 2 schroefjes, deze losdraaien, dan kan je de hele paddles afnemen. Deze zitten met een wit kabeltje vast aan de multifunctietoetsen. Stekkertje losdoen, paddles komen vrij.

Toetsen terug vastklikken in hun uitsparingen, goed aanduwen, klaar.

Aan de achterkant van het stuur heb je nu wel 2 "openingen" (1 schroefgat), even overwogen om deze op te vullen met iets, maar uiteindelijk zo gelaten. Niemand ziet het, en soms is het wel prettig om je vingers in deze uitsparing te zetten.

Bovenaan Onderaan