Schandalige herstellingsprijzen lekkende deuren

neoproject

Actief lid
Ik ga het zo laten, ik heb mijn gedacht gezegd over die garage en hen een eerlijke kans gegeven om een antwoord te geven. Zij zijn een klant kwijt en ik denk als ze deze praktijken blijven aanhouden, meer klanten.

Trouwens nu dat probleem van de carwash erbij kwam, zal er wss meer water in mijn wagen zijn gelopen dan met die lekkende deuren.

voor alle duidelijkheid, ik ben nog altijd gelukkig met mijn Skoda en ik kijk nog altijd vol verlangen naar de Octavia's als ik die zie voorbij rijden. Wat zijn die mooi!!!

EdK

Forumguru
en ik kijk nog altijd vol verlangen naar de Octavia's als ik die zie voorbij rijden. Wat zijn die mooi!!!

Eens komt de dag dat je je zit te ergeren dat die wachtijd zo lang is van die Octavia.
Misschien volgend jaar al en anders over 10 jaar, maar hij komt

Multi1100

Actief lid
Neoproject, lees dit draadje voor het eerst..maar toch nog even een tip, mogelijk kun je er alsnog wat mee.
Volgens mij mag je als consument van een niet eerder beschadigde drie jaar oude auto verwachten dat ie waterdicht is..De EU heeft een aantal jaar geleden het consumenten belang via een weet aangescherpt in dit soort van gevallen, fabrieksgarantie wordt hierdoor overruled..ben je lid van consumentenbond of heb je een rechtsbijstand? Ik zou het alsnog melden..grote kans dat je onkosten alsnog worden vergoed? Succes!

KEC

Lid
Het deurpaneel is vrij simpel te verwijderen...

Bedankt voor de how-to Djin_4fun.... toeval of niet: sinds deze week lekt mijn LA-portier ook; voorlopig is enkel de deurbekleding nat

heb het proberen te demonteren maar de boel breekt makkelijk af en de deurpinnen willen maar niet loskomen :s

heb wel een filmpje gevonden die bij jouw uitleg past:
linkje deurlekkage dichtkitten

volgende week toch naar garage voor distributieriem... misschien maar ineens laten meedoen:smiley29:

KEC

Lid
thanks, maar heb het intussen losgekregen
komt best nog veel water uit de dichting als je ertegen duwt

KEC

Lid
nog 1 tip voor het verwijderen van het speakerpaneeltje (volgens mij het moeilijkste):
met een platte schroevendraaier in het midden van de klinkzijde zit een clipje --> induwen--> paneeltje komt er zo uitgewipt zonder breuk

voor het voorste handvatpaneel: eerst de zijde die naar jouw gericht is voorzichtig 'loswrikken' zodat de 2 lipjes lossen; dan aan de voorzijde loshalen (zit een haakje); dan met je vinger/schroevendraaier het lipje aan de raamzijde induwen--> heel de boel komt los.

voor het deurpaneel zelf: wat je ook doet... er zullen altijd wel enkele clips afbreken maar aan 30 cent / stuk is dat geen ramp

hope this helps... heb daarnet mijn 2 deuren gedaan... nu is het appeltje-eitje :d

Jerrie

Lid
Hmm, denk dat ik ook de beurt ben om de deuren af te kitten.
Tot nu toe, geen natte plekken te vinden, dus dacht dat het niet nodig was.
Maar vanochtend de voorruit van binnen kletsnat, tot op het dashbord aan toe (Auto staat buiten, en is twee dagen niet gebruikt)

Vind het wel bijzonder, dat als de achterdeuren lekken de voorruit beslaat.
Vorige week alle ramen van binnen behandeld met anti condens (HEMA)

Djinn_4fun

Actief lid
Dan zou ik het toch zoeken in lekkage.
Als het niet bij de achterportieren zit heb je de waterafvoer onder de motorkap ook nog dat verstopt kan zitten.

Afkitten kan geen kwaad natuurlijk

Jerrie

Lid
@Maarten

Dank voor je reactie, over lekkage waterbak heb ik laatst een post over gemaakt. Helaas geen reacties waar ik, als leek, wat mee kan.

Bedoel je dat er water blijft staan in de waterbak en dit via een open verbinding doorslaat naar het raam.
Dan kan ik beter eerst hier mee aan de slag.
Kan helaas geen post vinden waarin helder wordt uitgelegd hoe je dit oplost.

Djinn_4fun

Actief lid
Het zou kunnen dat er water via de frisseluchttoevoer naar binnen komt, of dat het ervoor ligt.

Als het goed is is er op dit forum een draadje waarin beschreven wordt hoe je na kan kijken of de afvoeren verstopt zitten met bladeren en troep.

KEC

Lid
Hmm, denk dat ik ook de beurt ben om de deuren af te kitten.

zeker proberen zelf te doen... is bij mij prima gelukt
alleen vergeten wit plugje terug te plaatsen thv speakertje maar ga de boel daar nu niet nog eens voor openhalen:koffie:

ErikR83

Nieuw lid
Heb twee weken geleden ook maar eens de achterdeuren waterdicht gemaakt. Kreeg steeds meer last van vocht in de auto, met name de deurbekleding onderaan de achterdeur werd nat.
Hierdoor stond ik elke ochtend 5 min met de airco te blazen eer mn ramen helder waren.
Hier op het forum even de tips gelezen :koffie: en aan de slag gegaan.
Al met al anderhalf uurtje werk ofzo en het scheelt me een hoop aangeslagen ramen smorgens.

Bovenaan Onderaan