Scheve trekhaak

Cordoba

Forumguru
Zit de knobbel zelf wel in het midden van de auto? Dus is het niet iets constructiefs van Brink?
Kan ook dat bij montage het frame van de trekhaak niet op de juiste plek is vastgezet, en daardoor scheef en uit het midden. (Vaak hebben trekhaken meerdere gaten, zodat ze onder meerdere automodellen passen.)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Forumguru
Of dat de auto een keer een klap op de kont heeft gehad?

Persoonlijk denk ik dat een lompe monteur de bouten heeft aangedraaid en dat het frame rechts bovenin de gaten van de carrosserie zit en links onderin;
klopt precies met de draairichting van de 4 bouten…

:arghh:
 

tim_j

Forumguru
Kan me niet heugen dat er meerdere boutgaten in de chassisbalken zitten, er is nl geen ‘keus’. Wel heb je iets schuifruimte in de boutgaten en dat is 0,5cm.
Denk dat de haak of de bevestiging aan de trekhaakbalk krom is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou eerder de hals van de trekhaak mooi verticaal in een uiteinde van een workmate klemmen en dan controleren of de hartlijn van de twee montagegaten waterpas loopt. Een kruislijnlasertje is hierbij heel handig!
 

Sjoerdb

Forumguru
Ik zou eerder de hals van de trekhaak mooi verticaal in een uiteinde van een workmate klemmen en dan controleren of de hartlijn van de twee montagegaten waterpas loopt. Een kruislijnlasertje is hierbij heel handig!
In een eerder bericht ontkracht iemand dat het echt niet aan de gaten kan liggen omdat hij op de vlakke zijkanten gaat uitlijnen.... dan zou controle van die gaten toch geen zin hebben. Maarja we wachten op de dealer.... zijn ook gewoon ambtenaren kwa mentaliteit soms.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Niet de randen van de montageplaat, maar de gaten IN die plaat bepalen uiteindelijk de positie (tenzij die gaten ruimer zijn dan de boutdikte vereist oftewel teveel speling hebben), daarom zou ik dát checken.
Ook als ik de dealer was trouwens, want als dit toevallig niet klopt dan is het een fabricagefout die bij de fabriek verhaald kan worden. Als had de monteur dat natuurlijk ook best wel mogen opmerken...
 

hemi24

Forumguru
Mijn tip: draai de bevestigingsbouten aan de rechterkant van de carrosserie even een slag los; waarschijnlijk zakt de haak aan die kan dan iets.
 
Bovenaan Onderaan