Schokken bij licht intrappen gaspedaal

Sandeman

Nieuw lid
Is hier al eens iets op gevonden? Ik heb het ook in m'n 2.0 TDI O2 (eind 2007, zonder dpf(!)).

Ik vind het toch wel hinderlijk eigenlijk :confused:

Oh, het is eentje met een gewone handmatige 6 bak.

Hier ook nog steeds hetzelfde probleem, 2.0TDI DSG met chiptuning.
Het zou aan het motormanagement kunnen liggen.
Maar dat alles bij elkaar, resetten van chip -> motor update -> terug chippen duurt ruim 1,5 week.
En of het dan opgelost is is ook nog niet zeker.

Sandeman

Nieuw lid
Nee, absoluut niet. Ik heb het zelfs af en toe als ik 50-60 in de 3 of 4 rijd op de cruisecontrol. Net of hij gewoon even geen diesel krijgt en daarna weer op pakt. Als hij dat eenmaal doet en ik heb de cruisecontrol op het "juiste" toerental, dan kan dat honderden meters zo door gaan... :crazy:

Gieliovd

Forumguru
Klinkt echt als een motormanagement dat niet helemaal lekker bezig is met de inspuiting! Hij laat hem te arm lopen en gaat protesteren.

Ik heb een paar keer gehad dat er iets fout liep en onder het rijden opeens een KLAP! door de auto gaat omdat de motor overslaat ofzo. Beetje vreemd is dat. Ook wel 2 keer gehad dat ik lekker op de cruise control zat en opeens KLAP! weer zo'n klapper door de auto en alle instrumenten op 0 sprongen en de CC uit ging.

De eerste keer was in het donker in de polder, dat was eng!

Kan de dealer geen meldingen uitlezen van de labda en dingen? Mengsel te arm bijvoorbeeld wordt geregistreerd. Vaak krijg je hier ook een melding van.

Regenerende DPF's zijn het dus ook niet gezien de berichten.

@ eikie: ik vind jou écht knap! Hoe je dat bericht hebt geschreven, dat moet wel 2 uur hebben geduurd. Elk woord een hoofdletter! Excessen niet te min hier, de een heeft nog nooit van interpunctie gehoord en de ander kan niet zonder ;)

Vreemd verhaal.

Sandeman

Nieuw lid
Mjah, uitlezen is nog niet gedaan. Hij zit nu zo rond de 22.000 km, dus hij moet nog voor de eerste beurt ;)

Ik zal het dan wel eens melden, maar als er al een oplossing was zou ik dat dan meteen door kunnen geven. :)

Lars

Lid
Zelfde hier, Ik heb wel het idee dat het vaker voorkomt als het warm is,
Heb de auto nu een jaar en viel me het vanaf het begin gelijk op, in de winter geen
last van gehad, 1.9 zonder DPF.

mdinjens

Nieuw lid
Problemen Octavia 1.2 tsi

Mijn octavia 1.2 tsi heeft ook een probleem met de motor, het lijkt alsof de motor bij licht intrappen van het gaspedaal de auto op 3 cilinders loopt. Auto is 2 dagen!!! oud en staat nu bij de dealer met 190 km op de teller. Diagnose-apparatuur kan geen storing ontdekken. Ben benieuwd of er iemand is die ook deze storing heeft gehad.

Espott

Lid
wilde hier net een topic over starten! Heb het ook en vooral bij langzaam rijden...in de file bijvoorbeeld. Ik krijg het gevoel dat hij te zuinig loopt zeg maar... wellicht mede te maken met het feit dat hij met weinig toeren in de 2 loopt. En het pedaal lijkt idd erg gevoelig op een bepaald stuk. Met een klein verschil in pedaaldruk kanik bijvoorbeeld veel zuiniger rijden op de cruisecontrol !

ik heb een 1.9tdi uit 2006 handgeschakeld, de auto geeft geen problemen met een klein beetje gas geven, maar wel als ik bijvoorbeeld in zijn 2 of drie, zo'n beetje halfgas optrek, lijkt het net of bij ong 2000tpm de turbo druk iets wegzakt, hij houdt iets in dan, trekt daarna normaal door, komt iemand dit bekend voor?

gr martijn

mdinjens

Nieuw lid
dit gebeurt bij mijn octavia in het hele toerengebied, onder de 2000 rpm en ook boven de 4000 rpm, het lijkt volgens mij een probleem te zijn met electronisch gaspedaal of motormanagement. Het lijkt alsof het gebeurt bij een bepaalde stand van het gaspedaal. Auto staat nu voor onderzoek bij de dealer, dealer heeft het probleem gelukkig ook geconstateerd.Vreemde is alleen dat het diagnose-apparaat niks kan vinden en alles dud gevonden moet worden door een `ervaren` technicus. Houd jullie op de hoogte van dit probleem wordt opgelost.

chris01

Senior Member
is hier inmiddels al een oplossing voor ???, aangezien dit ook bij mijn octavia 1.9 tdi met bxe motor voorkomt.
ben wel erg benieuwd wat er bij jullie aan gedaan is.

chris01

Senior Member
heb ik gezien Joske,
maar aangezien hun probleem op die van mij lijkt, en er geen oplossing bij staat. zou het toch mooi zijn als ze dat als nog zouden willen/kunnen plaatsen. ;)

chris01

Senior Member
ik heb de auto in december gekocht, wij hebben hem niet laten chippen. misschien vorige eigenaar wel .
hoe kom ik hier achter ?

Bovenaan Onderaan