Schroefset Octavia 2

Hendrik5E

Senior Member
Hallo!

Bij het zoeken naar een schroefset voor mijn Octavia 2.0 TDI op Ebay.de, kom ik telkens de kreet tegen dat er sprake is van een 50 of 55 mm "Federbeinklemmdurchmesser".
Wat bedoelen ze hiermee; De stang van de schokbreker, de dikte van de veer of wat? :smiley29:

Grtz Hendrik

arjants

Nieuw lid
Wanneer ik een korte google actie doe zie ik de volgende voorbij komen (Federbein->veerbeen? :) )
federbeinmessen.jpg
Standaard heeft een Octavia 2.0 TDI een 55mm veerpoot maar een controle is zo gedaan :)

Hendrik5E

Senior Member
Ok Thnx! Federbein is natuurlijk Veerpoot.... maar ze hebben het over een klem dan zal de klemdoorsnede wel de klem zijn die aan veerpoot vastzit.....
Of bedoelen ze gewoon de veerpoot doorsnede zoals het plaatje aangeeft....
Ik meet het gewoon op en zie wel welke waarde eruit komt; het zal, met wat jij zegt,... wel 55 zijn.....

Sportline

Senior Member
Welke kortere veren had jij dan? Ik heb een AP schroefset met hardheidverstelling en vind dat de achterkant niet laag genoeg is, set achter staat op laagst maar naar mijn mening niet laag genoeg...

s-line

Forumguru
Yep dat is de enige op lossing, maar ik had de stelring er gewoon nog op hoor!
En hij stond voor en achter op zijn laagst.
Ik heb eventueel de kortere voorveren nog te koop hoor de nieuwe eigenaar wilde hem een stuk omhoog hebben.

Hendrik5E

Senior Member
Hey Sportline, gave site man en met net zon geweldige Octavia! Is wel een voorbeeld van hoe ik de mijne wil maken...

Maar S-line jouw Octavia is ook niet mis zeg! Staat precies goed op hoogte!

thnx voor de reacties!

vw125

Forumguru
Hey doet me plezier men Skoda zo nog eens te zien, is al tijdje geleden dat die er zo bij stond.
Mijne was toen verlaagd met schroefset van FK.
Heel tevreden geweest over deze shroefset en niet veel ingeboet van comfort.

Hendrik5E

Senior Member
Hey VW125!

hoe bedoel je? Is hij alweer gewijzigd t.o.v de cleaned.be site? Heb je nu weer andere wielen of een andere schroefset?
ik zag ook dat je geen achterwisser had; wat voor achterraam heb je er dan in?

Antera

Donateur
er zijn inderdaad 2 diameter in veerpoot. Even opmeten. Ik heb ook schroefsets en monteer ze indien gewenst ook. Mocht je meer willen weten kan je me altijd even opzoeken

vw125

Forumguru
Hey Hendrik,

Men Skoda staat al een tijdje terug op originele ophanging en wielen.
De achterraam die erin zit is van de fabriek uit, kon bij de dealer kiezen met of zonder achterwisser en heb toen zonder genomen.

Hendrik5E

Senior Member
Ow hoezo dan VW125? Jammer man hij zag er wel heel vet uit! Ga je je wagen verkopen ofzo?
@Antera, thnx voor je reactie! Haha het ging er bij mij om waar ik moest gaan meten omdat ik wist van de 50/55mm uitvoeringen...

Hendrik5E

Senior Member
[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @Maarten. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]

Ow ok! Thnx!!

vw125

Forumguru
@ Hendrik, de gedachten spelen in men hoofd om de nieuwe Skoda Rapid aan te schaffen ja.
Maar wil hem eerst ff irl zien voordat ik beslis.

Hendrik5E

Senior Member
@ VW125; ik ga er dan maar vanuit dat het net zo'n mooie wagen wordt als jouw Octi (was) ;)!

@S-line; maar nu blijken er ook 2 verschillende uitvoeringen te zijn van de 55 mm poot.
De een is tot een vooras last van 1060kg. En de ander vanaf een vooras last van 1060kg tot 1160kg.
Zal de zwaardere uitvoering dan voor de RS uitvoering zijn en kan ik met mijn 2.0 TDI volstaan met de lichtere uitvoering?

Bovenaan Onderaan