Schroefset Octavia 2

Michelv.

Forumguru
Met je 2.0 TDI zal je de zwaardere versie moeten hebben volgens mij, een zwaardere motor is er niet in de O2 dus kom je op deze uit.

s-line

Forumguru
Dat klopt,volgens mij moet je ook de zware hebben want een 2.0tdi heeft volgens mij wel een aslast van 1060kg.Gr.

Hendrik5E

Senior Member
Maar je hebt toch ook nog de RS TDI 170 pk versie? Maw als er 2 types zijn voor de 2.0 tdi lijkt mij dat de 170 zwaarder is dan de 140pk......

Antera

Donateur
@Antera, thnx voor je reactie! Haha het ging er bij mij om waar ik moest gaan meten omdat ik wist van de 50/55mm uitvoeringen...
Als je de auto opkrikt daar waar hij het fussee in gaat. Maar hoger mag ook de poot is in principe van beneden naar boven dezelfde diameter

Hendrik5E

Senior Member
Hey hallo!

Heb mijn AP schroefset in Essen gekocht bij AP zelf. Kreeg natuurlijk een Messe preis en hoefde maar 420 eu af te rekenen voor mijn schroefset!! LOL!!
Gisteravond de set gemonteerd maar ik werd helemaal gek van dat stabilisator-stangetje die aan de poot is gemonteerd en tevens van de bout die in de klem van de voor schokbreker zit!! Nu begrijp ik dat er op Ebay.de bij de diverse verlagingssets zulke stabilisatorsetjes worden meegeleverd. Ze zijn gewoon niet los te krijgen verschrikkelijk!! Net als die bout waarbij je ook nog eens te maken krijgt met zon speciale "veeltand inbusachtige" sleutel om hem los te maken! Alles zit/zat muurvast!! Alles maar doorgeslepen en de bout vervangen door een normale die er bij een Golf ook in zit en waarbij je een gewone dop kan gebruiken. Heb verder alles gemonteerd en rij nu even zonder de stabilisator stangetjes want die ga ik zo even nieuw halen en ze erop zetten.
Daarnaast rijdt hij nu SUPER!!! Er zit nog steeds vering in en rijdt ook comfortabel ondanks dat hij er heel netjes laag bij staat!!

TIP: Ga je je wagen verlagen, bestel dan meteen een setje stabilisator stangetjes!!!

s-line

Forumguru
Wel heel bijzonder dat jij hem niet los kreeg,vaak moet je de moer los draaien tot het eind van het schroefdraad en dan een tik erop met hamer en/of even inspuiten met wd40 ofzo. De onderste bout ,de torx zeg maar, past ook een middelmaat ratel in om hem tegen te houden,werkt prima! Snel een foto plaatsen aub,ben benieuwd hoe hij er nu bij staat.
Gr.michiel

Hendrik5E

Senior Member
Hey Michiel!

Ja, echt van alles geprobeerd maar zonder resultaat!! Denk dat het nooit los is geweest vanaf de fabriek ofzo want echt alles wat los moest zat muurvast! En WD40....echt heel veel gebruikt!! Ja, het is geen torx want die heeft minder tanden.....
Ik zal vanmiddag proberen ff een foto te maken maar ik sta nu wel op mij winterwielen en das altijd minder... ;) Maar het rijdt echt geweldig!

s-line

Forumguru
Hey, het klopt dat het geen torx is maar dit ook een soort torx en daar past heel mooi een middel maat ratel of verlengstuk in om hem tegen te houden hoor.
Ach wintermodus heeft ook wel wat vind ik, ik rij nu ook weer op zwart staal en staat toch ook wel weer ruig voor even.
gr.

Antera

Donateur
Verlaag regelmatig auto's (skoda's , golfjes 5/6 audi's enz) en nergens geen last van zelfs de stabistangen hoeven niet vervangen te worden en werkt prefect. Demper uit de fusee heb ik een mooi hulpmiddel voor in de vorm van een pers. ( wel opletten hoe en wat je doet) . Ik heb dan wel beschikking over een brug compressor en alle nodige spullen. Vervangen schroefset en afstellen gemiddeld en 2 a 2.5 uur.

ps mocht je een garantie aanvraag moeten indienen in de garantie periode moet je met het buitenlandse bedrijf waar je hem gekocht hebt indien. Houd daar rekening mee.

Hendrik5E

Senior Member
fotok1.JPG fotok2.JPG

Alles zit er weer op; nieuwe stabistangetjes en een fuseekogel want die was eveneens niet los te krijgen:smiley29:. Dit is het geworden, mijn winterset-up 17" et 45 met 205/50/17 Michelin Alpin. Rijdt geweldig voor de winter!! :cool:
In eind maart begin april komt er 18" onder........... :laugh:

Hendrik5E

Senior Member
Nee hoor ik heb nog over. Voor ongeveer 2 cm en achter 1 misschien 1,5 cm maar ik moet wel een beetje rekening houden met de drempels hier....Nu gaat het nog perfect!

Bovenaan Onderaan