Schuif/kantel dak is nu panorama dak

LWokke

Nieuw lid
Goedendag,
Sinds een paar weken ben ik de gelukkige eigenaar van een Skoda Yeti tsi 4x4 uit 2010. En ik ben erg blij met de wagen mede door alle opties. Een daarvan is het glazen dak wat een schuit/kandel dak zou moeten zijn maar nu alleen een panorama dak is. Want hij doet helemaal niets en reageert niet op de draaiknop. Het gordijn gaat wel open en dicht. Dus er staat wel spanning op.

iemand van jullie enig idee wat het probleem kan zijn?

Groet!
Léon
 

LWokke

Nieuw lid
Ja klopt. Maar ook dat gaf geen reactie. En na de handelingen voor reset volgens het instructie boek ook geen succes.
 

EdK

Forumguru
Zit er een hand bediening op zodat je hem met een sleutel/slinger ook kunt openen ( bij ongeval etc ) ??
Zo ja dat eens proberen om te kijken of dat wel lukt zodat je weet of mechanische deel wel of geen problemen heeft...
Is dat goed dan gaan meten met universeelmeter of je spanning tot de aandrijfmotor krijgt ?
Misschien dat @Tees een schema kan vinden ( posten) hoe het mechanisch is opgebouwd zodat je weet wat los te halen om ergens te komen...
 

Tees

Donateur
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar wie weet. Er zijn 2 versies, vandaar de 2 schemas.
546488f58f25d9371878973346ad1529.jpg
900420fa7bbc3490d24b0789e00900de.jpg
 

ertromp

Forumguru
Je gordijn wordt door een andere motor gestuurd dan het schuifdak zelf dus conclusie spanning er op is voor het schuifdak niet de juiste. Rolgordijn is motor/control unit J394
Of de motor van het schuifdak is kaduuk dat is de zogenaamde J245 motor/control unit. Of de sturing/knop bediening werkt niet. Maar 1 methode om er achter te komen .......... uitlezen. Beide motoren zitten namelijk in de canbus weer aangesloten op de centraal module dus diagnose stellen met bijvoorbeeld VCDS of OBDEleven en noem ze maar op die met uitgebreide VAG codes om kunnen gaan. Dan pas weet je exact wat er aan de hand is.
 

EdK

Forumguru
gordijn gaat wel open en dicht. Dus er staat wel spanning op.
Misschien aan de hand van tekening en uitleg bovenstaande 2 berichten een met een universeelmeter beginnen de zekeringen door te meten of er dan toch niet één defect is !
Visueel controleren raad ik je af, al vaak genoeg hier meegemaakt dat men dacht dat zekering heel was maar na meten toch defect bleek te zijn !! :pieker:
 
Bovenaan Onderaan