SD kaart 32 of 64 Gb Columbus

petertje1970

Actief lid
He hallo allemaal ten eerste ik rij alweer 1,5 jaar in me top auto en alweer 56000 km op de teller.
Maar het volgende: afgelopen zomer kreeg ik een mailtje dat ik me navigatie kan updaten via de Skoda site.
Je moet hiervoor een SD kaart van 32 GB hebben.
Nu het volgende de ene techneut bij de dealer zegt dat de Columbus maximaal een kaartje van 32 GB aankan en de ander zegt 64 GB.
Weet iemand uit ervaring wat de Columbus maximaal aankan

Ed13

Ex-lid
Lijkt mij dat dit moet gaan met 64 GB Skoda zegt dat je een SD kaart moet gebruiken van minimaal 32GB.

petertje1970

Actief lid
Dat zal top zijn upgrade ik eerst me navigatie en dan prop ik hem vol muziek. Heb ik ook geen last meer van me usb stick

• Leuk
Waarderingen: Ed13
De 32gb limiet is microsoft markering taal, maar onjuist.
Als je het kaartje als fat32 formatteerd kan er 2x128gb in. Dat kan in bijna elk apparaat.

Ik heb er zelf een 128Gb kaartje in met al mijn muziek. Navigatie updaten doe ik met een 32 gb sd kaartje.

petertje1970

Actief lid
Goedemorgen Emklap,

Hoe gaat dat upgraden in zijn werking:
Je zet je upgrade op sd en plaatst deze in de auto (sd 1) maar dan:
Radio herkend de update start de update op en loopt automatische door tot dat de update gereed is of moet je geregeld
bij je radio kijken (update duurt ruim 2 uur volgens mij)
Hoe doe jij dat

Groet Petertje

Hoi Petertje,

Ik stap de auto in, start dan de radio met de aan/uit knop.
Start de upgrade en ga daarna het huis weer in waarbij ik de auto normaal afsluit.

Na een uurtje of zo ga ik kijken hoe ver de upgrade al gevorderd is. Soms staat de radio dan uit doordat deze zich zelf uit schakeldt, dan zet ik deze weer aan met de aan/uit knop. De upgrade gaat dan verder waar deze gebleven was. De upgrade begint gelukkig niet weer vanaf het begin.

Als de radio nog aan staat als je terug komt zie je de voortgaan in procenten op het display. Dan draai ik even aan de volume knop om te voorkomen dat de radio zichzelf uitschakelt.

Met een snelle sd kaart (10x) ben ik in 2 a 3 uurtjes klaar. De laatste update van nov 2015 was zo binnen 2 uurtjes gedaan.

Groeten,
Maarten

Frenkie

Forumguru
Ik heb twee kaartjes van 128 GB in mijn O3 zitten, maar 1 "klein probleempje". Het systeem geeft telkens aan dat het maximum aantal te synchroniseren bestanden is bereikt. Er zit ergens een limiet (geloof 10.000 bestanden) dat het systeem aan kan. Ik heb overigens niet alles in 1 map staan (wat eerder een keer beweerd werd als probleem. Ik heb in de root van de SD kaarten mapjes per artiest en daaronder mapjes per album. Ik loop toch tegen deze limieten aan.

petertje1970

Actief lid
Hoi Maarten,

Zo gelukt gisteren de update opgehaald en vanmorgen geïnstalleerd. Heb alleen nog 1 twijfel of het goed gegaan is en dat is deze hoe kan ik nou zien dat dit versie nov 2015 is zie foto

Bijlagen

• navigatie.jpg
    navigatie.jpg
    389,1 KB · Weergaven: 55

Ed13

Ex-lid
Heb je dan ook gezien bij het downloaden dat de update P134_N60S5MIB3_NT_Q1.15.ZIP download

petertje1970

Actief lid
Ben de update nu opnieuw aan het uitpakken snap het niet heb geen keuze van update er staat er maar 1 op dus dat kan dan volgens mij dan niet fout gaan.

Bovenaan Onderaan