Seat Exeo

Swiss

Actief lid
Ik heb hem hier in Brussel op het Autosalon zien staan. En het mag heel vreemd klinken, maar ik vind de oude A4 mooier dan deze Exeo. De andere achterkoplampen zijn lelijker dan het origineel. Bovendien kost hij nog altijd zowat evenveel als de O2, en in de lease zelfs nog meer.

Nee, dit is voor mij zeker geen optie als ik deze zomer opnieuw moet gaan bestellen...

LenK

Forumguru
En het mag heel vreemd klinken, maar ik vind de oude A4 mooier dan deze Exeo.
Heel vaak is een facelift lelijker dan het origineel omdat er maar delen van een ontwerp worden veranderd, die dan niet meer passen bij de rest bijvoorbeeld.

elcocheSKODA

Actief lid
exeostcf5.jpg

800px-Audi_A4_Avant_rear_20071215.jpg

Zoek de verschillen.
Persoonlijk vind ik de achterkant van de SEAT Exeo veel mooier.

TL@

Forumguru
Ik vind de achterkant van de Exeo ook mooier, vooral om de nummerplaat in de bumper zit.

renYek

Lid
Met dat laatste ben je alleen wel onderhand verplicht om een afneembare trekhaak te monteren als je aanhangerbehoefte hebt, anders is je kentekenplaat bij niet-aanhangen niet geheel leesbaar en krijg je een donatieformulier van ome Snor.

Verder vind ik het ietsje teveel een A4 kloon, maar daarom niet minder mooi :)

LenK

Forumguru
Doe mij toch maar het origineel en dan de nieuwste generatie natuurlijk.
Beter dan dat wannabee, ik wil wel maar kan niet.

MarcoO2

Forumguru
Informatie Seat Exeo ST vrijgegeven

Uitgegeven:10 februari 2009 13:01Laatst gewijzigd:10 februari 2009 13:01
Vorige week konden we al wat korrelige beelden van de Seat Exeo ST laten zien. Nu is het tijd voor de eerste informatie die door Seat wordt vrijgegeven.

m1ezjr7agdp6.jpg

De Seat Exeo ST wordt in het najaar leverbaar. De sedan is er al in april. Net als bij de sedan is er ook bij de ST flink wat overeenkomst met de oude Audi A4 - dit keer de Avant-versie natuurlijk. De bagageruimte is 442 liter. Ook is de ST wat langer dan de sedan.

Voorlopig wordt gesproken over vijf motoren voor de statiowagen: een 1,6-liter met 102 pk, een 1,8-liter turbo met 150 pk en een 200 pk sterke 2,0 TSI bewaken het benzinefront.
De diesels hebben 143 of 170 pk. De uitrustingsniveaus zijn Reference, Style en Sport. Prijzen zijn nog niet bekend.

___JC___

Forumguru
Ik heb hem hier in Brussel op het Autosalon zien staan. En het mag heel vreemd klinken, maar ik vind de oude A4 mooier dan deze Exeo. De andere achterkoplampen zijn lelijker dan het origineel. Bovendien kost hij nog altijd zowat evenveel als de O2, en in de lease zelfs nog meer.

Nee, dit is voor mij zeker geen optie als ik deze zomer opnieuw moet gaan bestellen...

Eens, de Exeo heeft een hoog Marijke Helwegen gehalte. Net als de O2, lelijker na de facelift !
:D

___JC___

Forumguru
Eerlijk is eerlijk hij is wel mooi..

Bijlagen

• SEAT Exeo ST 1.jpg
    SEAT Exeo ST 1.jpg
    80,9 KB · Weergaven: 50
  • SEAT Exeo ST 2.jpg
    SEAT Exeo ST 2.jpg
    80,4 KB · Weergaven: 56

yup

Lid
Ik denk dat je voor 25k nog niet klaar bent, je telt er zo nog een paar duizend bij op aan opties. Het oude model A4 zal tweedehands echt niet veel lijden van deze exeo.

Bovendien zal het wel net zoals het dashboard van de Leon gaan.
Wel dezelfde layout, maar net iets minder luxe materialen.

Het prijsverschil zit natuurlijk ook in de ontwerp en ontwikkelkosten. Audi heeft dit zeer kostbare werk gedaan en dat wordt natuurlijk ook verwerkt in de prijs. Seat kan dit voor een schijntje overnemen en hoeft dus ook minder door te belasten.
Maar dan heb je natuurlijk ook een generatie ouder.

Uhm dashboard is hetzelfde als bij de vorige generatie Audi A4 cabrio... Dus veel bang for buck imho.

seat-exeo-3.jpg

Best mooi vind ik.

Ik ben bij de introductie geweest in het ADO stadion.
Het zal geen slechte auto zijn maar bij alles heb je toch het idee dat het een Audi (is geweest).
Daarnaast ben ik gaan denken welke audi A4 ik mooi vond en dat was het model van 2002.
Daarnaast is die ook afgevallen door de prijs (ook lease).

Maar er mag toch geen nieuwe besteld worden voorlopig.

Bothje

Heel gewoon lid
Mooi wit

Vanmiddag spotte ik deze heel mooie witte, de eigenaar zit hem pas vanavond.....
Het dak is heeeeeeeeeeel mooi, lijkt net glas.

Bijlagen

• IMG_3022.jpg
    IMG_3022.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 54
  • IMG_3030.jpg
    IMG_3030.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 60
  • IMG_3032.jpg
    IMG_3032.jpg
    87,3 KB · Weergaven: 70
  • IMG_3043.jpg
    IMG_3043.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 62
  • IMG_3049.jpg
    IMG_3049.jpg
    87,7 KB · Weergaven: 82

Bothje

Heel gewoon lid
Om 1800 zit de nieuwe eigenaar er pas in :489:

en Hetzer ziet hem dan wat later live..........

Bijlagen

• IMG_3020.jpg
    IMG_3020.jpg
    91,9 KB · Weergaven: 46
  • IMG_3024.jpg
    IMG_3024.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 23
  • IMG_3037.jpg
    IMG_3037.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 53

VEEJAY

Forumguru
De versie op de foto ziet er mooi uit. Ik heb in het echt wat exemplaren zien rijden, en vond het eigenlijk niet zo spannend.

Van binnen is hij zeker mooi, van buiten niet spannender dan een O2 imho.

Hetzer

Forumguru
Ik heb heb vanavond de nieuwe auto van CGO mogen bewonderen.

En ik moet zeggen je hebt een ontzettend mooie auto Chris!! met denk ik 1 van de lekkerste motoren, en een ontzettend mooie kleur !!!!!!!!!!!!!!!!!!:worshippy:

Bovenaan Onderaan