Sensoren of Canton

11221

Nieuw lid
Als je moet kiezen tussen parkeersensoren vooraan, of Canton sound system, welk verkies je dan?

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
Ik heb gekozen voor sensoren. Zo zie je maar .... de ene vindt muziek belangrijk, de ander kijkt verder dan zijn neus lang is .....:bloos:

11221

Nieuw lid
Sensoren vooraan zijn enkel nog te krijgen met de optie Park Assist 2.0.
Dat is een dure optie, waarvoor er dan andere opties dienen te sneuvelen.

11221

Nieuw lid
@Oogje: heb een elegance laten tellen, maar de sensoren vooraan zijn vorige week uit de 'Pack Elegance Comfort' gegooid wegens probleem met toeleveranciers.

Dus apart sensoren bestellen vooraan gaat niet (BE).

Darkside

Forumguru
Best een lastige keuze (vind ik).
heb jaren zonder parkeer sensoren gereden (was niet nodig en dure optie vond ik). Ik kan nl best zelf goed inschatten of ie past of niet.
Maar nu ik ze heb is het toch wel makkelijk.
Maar zou als ik echt moest kiezen toch voor het canton systeem gaan.
Parkeren doe ik (over het algemeen) 4 a 6x per dag. En duurt nog geen 10sec.
maar zit veel langer in de auto naar muziek te luisteren

Bertuz

Lid
Best een lastige keuze (vind ik).
heb jaren zonder parkeer sensoren gereden (was niet nodig en dure optie vond ik). Ik kan nl best zelf goed inschatten of ie past of niet.
Maar nu ik ze heb is het toch wel makkelijk.
Maar zou als ik echt moest kiezen toch voor het canton systeem gaan.
Parkeren doe ik (over het algemeen) 4 a 6x per dag. En duurt nog geen 10sec.
maar zit veel langer in de auto naar muziek te luisteren

Ja zo is het ;) en anders gewoon achterwaarts inparkeren. althans neem aan dat sensoren achter wel aanwezig zijn ;) . offtopic Darkside al meer bekend over je 3spaaks stuurwiel ?

D

Deleted member 12693

Canton! Parkeren kun je zelf..... toch..... :D
Ik heb, mede voor het Canton, de EBL gekozen. En daar zitten dan weer standaard sensoren op, maar die mis ik liever dan het Canton systeem.

MartijnW

Actief lid
Helaas was de optie Canton op de GBL2013 niet mogelijk. Sensoren voor wel, maar die heb ik niet genomen. Ik zou altijd voor de Canton gaan als er een keus was tussen de twee. Allebei zou natuurlijk mooiste zijn.

D_R1978

Senior Member
Heb een NL versie van de EBL en heb dus beide. Als ik zou moeten kiezen zou ik voor (;) ) Canton kiezen. Gebruik vaker de sensoren achter dan voor.

Connexie

Forumguru
Als het een leaseauto is: no brainer, Canton. Als het mijn eigen betaalde auto zou zijn: beide. Dan bestel ik wel een maand later...

Frank C

Forumguru
Sinds ik Canton systeem heb kan ik muziek veel meer waarderen. Mooi geluid met vele aanpassings mogelijkheden. P.s. Sensoren achter zijn wel een must!

Borrie1973

Actief lid
Ik kan niet kiezen, gebruik ze beide met mijn ebl. Kan prima parkeren maar extra controle tijdens krappe situaties is toch wel fijn. Iddis het canton systeem een super onderdeel van de auto. Hij laat zoveel horen dat mijn rechter voordeur het op dit moment nog niet trilingsvrij kan verwerken, helaas!! Maar dat gaat een keer god komen

Badnews

Senior Member
Ik zou het ook niet weten, het parkeren is veel relaxer met alle sensoren maar het geluid van de canton is ook super.
Beide mistte ik op mijn vorige auto (goed geluid en parkeersensoren overal). Beide dacht ik niet echt te missen bij mijn vorige auto, dacht dat achtersensoren genoeg waren en de standaard audio ook goed genoeg was.
Ben daar nu compleet op teruggekomen, het genot van beide maakt voor mij deze auto een stuk aangenamer.
Misschien had ik zelfs de sunroof moeten nemen, ondanks dat ik deze op een eerdere auto irritant vond.

Ik zit elke dag minimaal 1.5 uur in de auto, dus een beetje luxe en meer ontspannen in de auto zitten mag best wel. Hierdoor was voor mij de EBL (voornamelijk xenon, leddagrijverlichting, canton, parkeer(hulp), columbus) met DSG een must, dan maar wat extra geld uitgeven.

Bovenaan Onderaan