Sfeerverlichting/ambient light werkt niet?!

Skodaatje1980

Actief lid
Zojuist mijn Skoda opgehaald en wat KM's gereden, bevalt uiteraard prima!

Het zal ongetwijfeld een beginnersfout zijn, maar wat doe ik verkeerd?

Alleen kan ik er maar niet achter komen hoe je die sfeerverlichting aan de praat krijgt. Ik ga in de instellingen naar Wagen-instellingen sfeerverlichting en daar zie ik onderstaande. Dan zou ik toch gewoon sfeerverlichting moeten hebben tussen die richeltjes langs de gehele middenconsole en virtual cockpit? Ik heb echt van alles geprobeerd in dit menu maar ik zie echt geen verlichting rondom die richel/sleuven van de voorkant. Wel zie ik welke kleur ik kies in het menu, zie maar ik kies blauw en dan zie je op dat scherm ook de kleur blauw.. Maar waarom zie ik geen enkele verlichting rondom het dashboard?

Of werkt dit niet overdag maar alleen als het donker is... wat het nog niet is haha ;)



foto1.jpg

foto2.jpg
 

Berghuis

Donateur
Moet je niet direct vanaf het hoofdscherm naar Sfeerverlichting gaan i.p.v. de wageninstellingen? Als dat er niet staat, dan is de optie niet aanwezig.
 

EdK

Forumguru
Ik heb één stripje sfeerverlichting in Fab 4 en de keuze tussen wit en rood
Maar het is geen fel licht hoor, en je ziet het pas als het begint te schemeren oplichten.
Dus misschien vanavond voor je te bed gaat nog even je wagen induiken en contact aan zetten om te kijken en in te stellen....
 

Skodaatje1980

Actief lid
@EdK ik snap wat je bedoeld maar wat @Berghuis al eerder aangaf vandaag is dat de optie niet onder Wageninstellingen staat maar onder de normale opties. Als ik ook videos bekijken op YT dan zie ik dat ik die optie helaas niet heb. Best wel jammer maar het is niet anders. Je laat het niet zo even achteraf nog inbouwen voor een paar centen. Dat gaat me vast weer honderden euro's kosten, en laat ik nou vandaag daar heel veel van uitgegeven hebben :-)
 
Moet je niet direct vanaf het hoofdscherm naar Sfeerverlichting gaan i.p.v. de wageninstellingen? Als dat er niet staat, dan is de optie niet aanwezig.
Zo staat het vaak aangegeven op internet en ik ben daardoor ook op het verkeerde spoor gezet dat ik ernaar zocht. Bij mijn Karoq zit het ook in het wagen instellingen menu.
En zoals @EdK al zegt vanavond even kijken, overdag is het uberhaubt niet te zien.
 

EdK

Forumguru
Heb je niet de mogelijkheid tot dimmen in je menu ??
Maw als dat zo is moet je hem dan wat sterker zetten ( lichtsterkte )
 

jongetje

Forumguru
Heb je die optie wel op je auto zitten? Ik kan de kleur van boven en onder in de voetenruimte los van elkaar kiezen. Of een thema kiezen zoals Winter, Skoda e.d.
Als het voorportier open staat dan wordt de kleur rood. Met dimlicht aan gaat de strip ook aan.
 
Als de leds strips er wel zitten maar je ze zelf niet aan kunt zetten kan dit volgens mij wel in de software aangezet worden meen ik ergens gelezen te hebben. Corrigeer me als ik fout zit, @Antera
 

Okki

Donateur
Maar...is het niet vreemd dat, als het er niet in zit, je wel de regelaars in beeld krijgt?
 

Skodaatje1980

Actief lid
@Okki de eerste regelaar is voor de helderheid van het infotainment systeem en de 2e met die kleuren balk is voor de “achtergond” sfeer kleur op het infotainment scherm.

Althans zo kijk ik er nu tegenaan. Maar ik hoop nog altijd dat ik zelf iets over het hoofd zie?
 

Skodaatje1980

Actief lid
@Japanese Power ja dat heb ik innderdaad gezegd. Maar het was tijdens de proefrit toen de verkoper me dat liet zien. Ik zag alleen dat scherm met die kleurenbalk en de verkoper zei dat je dan sfeerverlichting zou hebben over je geheel dash. Dit blijkt nu echt niet zo te zijn maar ik heb dus alleen maar “sfeerverlichting” in de middenconsole. Bitterzoet maar het is niet anders :(
 
Bovenaan Onderaan