Sfeerverlichting/ambient light werkt niet?!

EdK

Forumguru
Ach misschien schrale troost.
Heb dan klein stukje op dashboard bij bijrijders kant van de wagen.
En de eerste week vond ik het leuk en nu valt het me eigenlijk geheel niet meer op....
Of ik moet er bewust naar kijken als ik heel toevallig in de ochtend in de file sta...
Ja leuk, maar zou het zeker niet missen als het er niet op zat.

Skodaatje1980

Actief lid
@EdK

In de flyer/prijslijst van het model van mij staat ook:

Verlichting in dashboard en portieren

Alleen voor de modellen:
Sport business
Business Edition Plus
RS business
Sportline business

Maar mijne “Business Edition” helaas niet

Japanese Power

Donateur
Klopt @EdK ik zie het bij mij ook als een leuke gimmick. Eenmaal ingesteld staat hij al ruim 2 jaar op dezelfde kleur… Maar los van dat weet de verkoper dus eigenlijk niet goed wat hij nu verkoopt qua opties. En dat vind ik wel een beetje kwalijk…

EdK

Forumguru
LEuke bij mij was @Japanese Power dat mijn dealer er met geen woord over gesproken heeft tijdens aflevering.
Maar goed hij voelde wel aan dat dit soort dingen mij toch niet echt boeide.
En heb keuze tussen wit en rood, maar rood in dashboard is voor mij nog steeds een VW kleur, dus is die wit !
Maar zou wel groen willen...... :koffie:

Antera

Donateur
Bijzonder is wel de menuoptie op de foto dat zou betekenen dat je het wel hebt. Werkt alleen savonds. Contact me andere even via whatsapp dan kijken we samen even.

emilio3333

Forumguru
Ik heb sinds vorige week ook een nieuwe Octavia Business edition en heb exact hetzelfde als de topic starter. Ik zal morgen even kijken of ik wel een ledstrip in het dashboard zie zitten. Vind dit toch wel een erg fraaie optie die ik het interieur veel hoogwaardiger vind maken in het donker.

Ik contact je binnenkort even @Antera

jongetje

Forumguru
Ik heb de business line plus met de ledstrips en dat menu is toch echt wel anders:

Ik heb de screenshots toegevoegd van hoe dat eruit ziet.

Bijlagen

• 20240208_165605.jpg
    20240208_165605.jpg
    195 KB · Weergaven: 66
  • 20240208_165616.jpg
    20240208_165616.jpg
    200 KB · Weergaven: 66
  • 20240208_165625.jpg
    20240208_165625.jpg
    194 KB · Weergaven: 65

Alpha

Donateur
Omdat je twee zones hebt met licht. Nu heeft ie overal blauw licht. Ipv bijvoorbeeld rood in de dashboard streep en blauw bij de voeten.

hemi24

Forumguru
Bedankt voor de uitleg @Alpha, ik weet wel heel goed hoe het werkt! In de ID.3 zit hetzelfde menu (alleen heb je dan 3 zones).
Maar als je de eerste tegel hebt geselecteerd heb je sowieso al op alle zones de eerste kleur, dus je moet wel behoorlijk last hebben van OCD wil je dan het tweede schuifje op exact dezelfde kleur gaan zetten…

Ben er gisteren achtergekomen dat in ineens in de deur aan de bestuurders kant de ambient light het niet meer doet. Iemand tips hoe ik dit weer aan kan krijgen/ kan maken?

MSpee

Nieuw lid
Ik had iets soortgelijks bij de Skoda Octavia Combi Business Edition Plus, die ik vorige week heb ontvangen. Het viel me op dat er geen sfeerverlichting actief werd in de portieren. Daarnaast brandde er ook geen licht onder het dashboard, bij de voeten.
Ik was zeer verbaasd om te zien dat ik daarvoor eerst via de Skoda App (voorheen Skoda Connect) iets moest downloaden om dit te activeren, waarbij dit de eerste maand gratis is en je daarna eenmalig 30 euro betaalt om het permanent te activeren.... apart.

ik heb ook een Skoda Octavia Combi Business Edition Plus. Alleen bij mij doet die het alleen niet in de portier van de bestuurder. Dus het via de app aanzetten zal ben ik bang niet gaan werken bij mij.

betolo

Lid
Ik heb sinds kort de Skoda Octavia Combi Business Edition en bij mij werkt één en ander prima zonder die Skoda app. Het licht in de deur is overigens niet heel erg fel. Ik moest even goed kijken of hij het wel deed. Bij het open van de deur begon hij wel vrij fel rood op te lichten.

Laatst bewerkt:

canth

Actief lid
Ik had iets soortgelijks bij de Skoda Octavia Combi Business Edition Plus, die ik vorige week heb ontvangen. Het viel me op dat er geen sfeerverlichting actief werd in de portieren. Daarnaast brandde er ook geen licht onder het dashboard, bij de voeten.
Ik was zeer verbaasd om te zien dat ik daarvoor eerst via de Skoda App (voorheen Skoda Connect) iets moest downloaden om dit te activeren, waarbij dit de eerste maand gratis is en je daarna eenmalig 30 euro betaalt om het permanent te activeren.... apart.
Weer een reden om een dongle aan te schaffen, Ik heb mijn 8 kleuren verlichting gratis naar 256 (of iets in die trend) kunnen updaten. En ik denk dat jij dat ook kan met bijvoorbeeld https://obdeleven.com/
Als je daar niet avontuurlijk genoeg voor bent, er zijn forumleden zat die je tegen (een kleine) vergoeding kunnen helpen.

Weet je overigens zeker dat dit de nieuwe standaard is? In mijn app staat dat ik voor 30 euro additionele kleuren kan ontsluiten. Nu heb ik wel een wat oudere Octavia (12/2020)

EdK

Forumguru
In je media center heb je onder instellingen en sfeerverlichting de mogelijk heid om de lichtsterkte aan te passen van vel naar feller...
Althans dat is bij me Fab 4 wel het geval voor dat ene stripje in dash

vel met een F... :) Je ziet onder je eigen tekst een mogelijkheid "bewerk"staan !
Klik daarop en dan kun je je tekst aanpassen , is "bewerk" verdwenen dan ben je te laat...

MSpee

Nieuw lid
Bij mij werkte die sfeerverlichting pas nadat ik dit via de My Skoda app (en dan Profiel, Betaalde diensten, Functions on Demand, Sfeerverlichting) had geactiveerd. Da's 1 maand gratis, daarna betaal je 1 eenmalig 2 tientjes om het levenslang te activeren.

Bovenaan Onderaan