SIM kaart slot in MY2016 Octavia??

valderrama

Senior Member
Ik heb niks over een sim kaart slot gelezen in welke O3 (MY2016) brochure dan ook.

Mocht ik het gemist hebben of ergens anders vermeld staan dat de Octavia deze zou moeten hebben dan hoor ik dat graag en zal ik de vraag neerleggen bij de dealer.

Frenkie

Forumguru
Ik heb de vraag al net neergelegd bij mijn dealer. Vind het toch wel interessant om te weten. Mijn O3 is toch nog niet gebouwd (denk ik).

ertromp

Forumguru
Inderdaad staat ook in de handleiding van de Columbus dat gebruik van het sim kaartslot in de O3
Zal me niets verbazen of nu in zo'n overgang wordt eerst de "oude" voorraad opgemaakt en dan komen de nieuwe met sim kaart slot.
In DLD zijn ook diverse S3's afgeleverd met de externe module zonder sim kaart slot dus dat kan wellicht hier ook spelen

Rallye

Forumguru
Maar bij de Superb leek de module zonder simkaart makkelijk om te wisselen voor één met simkaart. Dat zou misschien bij de O3 ook kunnen?

Weet iemand hoe het werk met die wifistick bij Skoda?

Frenkie

Forumguru
Met bovenstaande in het achterhoofd is het vreemd dat ik deze opmerking terug krijg van de dealer:
De WLAN functie is standaard op de nieuwe Octavia Style Business.
Het verschil met de Superb is dat er geen Sim kaart te monteren is.
De Octavia heeft dus ook geen Wi-Fi hotspot functie, de WLAN is puur voor de overdracht van gegevens.

Zou jammer zijn, maar zeker niet onoverkomelijk.

Bakkertje

Forumguru
@Frenkie dan gok ik dat er dezelfde module inzit als ik in mijn Passat heb. Zie mijn eerdere post in dit draadje. Of de dealer heeft de Columbus verward met de Amundsen (waarvan ik de VW-evenknie in mijn Passat heb)
Overigens heeft mijn Passat wel de hot-spot functie, maar dien je daarvoor de genoemde Car stick in een USB poort te plaatsen. Als de MY2016 Octavia echt enkel wlan als client kan gebruiken dan kun je verbinden met je smartphone als hotspot.

Spoetnik

Forumguru
Ik was van de week even bij Rijnwoud. Daar stond een Superb met zo'n middelste slot voor een Sim. Verder stond er een Edition met Columbus die had dit slot niet. Op zich apart dat ze niet 1 systeem hanteren. Kan zijn dat die Columbus in die Edition gedateerd is, auto staat er al even en dat de nieuw gefabriceerde wagens wel zo'n slot hebben... ?

Frenkie

Forumguru
Ik was van de week even bij Rijnwoud. Daar stond een Superb met zo'n middelste slot voor een Sim. Verder stond er een Edition met Columbus die had dit slot niet. Op zich apart dat ze niet 1 systeem hanteren. Kan zijn dat die Columbus in die Edition gedateerd is, auto staat er al even en dat de nieuw gefabriceerde wagens wel zo'n slot hebben... ?
Ik ben vanochtend even gaan kijken bij Van Den Udenhout in Veldhoven. 2 Superbs met SIM kaart slot, 1 O3 Edition zonder ...
Mijn auto wort ergens eind volgende maand gebouwd. Hopen dat tegen die tijd de nieuwe modules toch geplaatst worden. En anders doen we gewoon zonder (had er toch niet op gerekend).

valderrama

Senior Member
Vandaag de auto voor de deur verbonden met mijn thuis netwerk. Vervolgens de auto naar updates laten zoeken maar kreeg de melding dat er geen data was gevonden op de diverse media, zonder vermelding van WiFi.

Dus het hebben van WiFi in de auto is hierdoor nog minder interessant.

• Leuk
Waarderingen: CDK

IgorYbema

Nieuw lid
Ik heb vandaag mijn O3 mogen ontvangen. Wel de wifi functie maar niet de simkaart slot terwijl het wel in de handleiding staat. Ik neem contact op met mijn leverancier.

Ik heb dezelfde situatie, maar ik heb nog niet kunnen ontdekken wat de WLAN client functie nu toevoegd aan het systeem, behalve als repeater te dienen.

Wanneer het nu mij een internetbrowser bied, of ik de auto op afstand kan uitlezen oid, dan heb ik er wat aan.

Ik vandaag mijn O3 mogen ontvangen. Wel de wifi functie maar niet de simkaart slot terwijl het wel in de handleiding staat. Ik neem contact op met mijn leverancier.

In je handleiding staat ook dit:

Belangrijke informatie bij dit instructieboekje
Dit instructieboekje is geldig voor de verschillende varianten van het infotainmentsysteem Columbus (hierna alleen nog apparaat genoemd). Het apparaat kan, afhankelijk van het model waarin het is gemonteerd, afwijken wat betreft uiterlijk en plaatsing van de bedieningselementen. In dit instructieboekje staan alle mogelijke apparaatfuncties beschreven, zonder dat deze als meeruitvoering, modelvariant of landafhankelijke uitrusting worden aangegeven. Hierdoor kan het voorkomen dat in uw wagen niet alle functies aanwezig zijn die in dit instructieboekje worden beschreven.

Als de wagen bijvoorbeeld af fabriek niet met het CANTON soundsysteem is uitgerust, worden in het menu van de klankinstellingen de menupunten CANTON optimalisatie, CANTON Surround en CANTON Equalizer niet weergegeven. De beschikbaarheid van enkele in dit instructieboekje beschreven functies is afhankelijk van het soort externe apparaten (bijvoorbeeld telefoon, muziekspeler enz.).

Informatie over de compatibiliteit met externe apparaten staat op de ŠKODAwebsite http://infotainment.skoda-auto.com. De afbeeldingen in dit instructieboekje dienen alleen ter illustratie. De afbeeldingen kunnen op kleine details afwijken van uw wagen; zij zijn slechts als algemene informatie op te vatten.

ŠKODA AUTO a.s. werkt continu aan de verdere verbetering van alle wagens. Te allen tijde zijn er daarom wijzigingen in de leveringsomvang in vorm, uitrusting en techniek mogelijk. De in dit instructieboekje vermelde informatie komt overeen met de stand van de gegevens ten tijde van de redactiesluiting. Uit de technische gegevens, afbeeldingen en informatie in dit instructieboekje kunnen geen aanspraken worden afgeleid.

Conformiteitsverklaring
ŠKODA AUTO a.s. verklaart hiermee dat de ŠKODA infotainmentsystemen voldoen aan de eisen en overige bepalingen van de richtlijn 1999/5/EG betreffende radioapparatuur en telecommunicatie-eindapparatuur.

Geldt voor Nigeria: ŠKODA AUTO a.s. verklaart hiermee dat de "aansluiting en het gebruik van dit communicatiesysteem door de Nigeriaanse communicatiecommissie is goedgekeurd".
Voor de opmerking van Nigeria lijkt me erg belangrijk ... voor een auto in Nederland ... :maakmegek::maakmegek::maakmegek::maakmegek::maakmegek:

Bakkertje

Forumguru
@GerardN de wifi client kan niet als repeater dienen. Bij mijn toestel (van VW) kan ik een wifi stick (dongle) in een usb poort steken dan kan ie wel als wifi hotspot dienen. Bij mijn instellingen kan ik dan ook voor wlan client en wlan hotspot kiezen.

Spoetnik

Forumguru
Ik ben niet zo handig met dat soort dingen maar dan kan ik toch beter mijn "zakelijke" mobiel als Mobiele hotspot aanzetten. Dan kunnen de kids achterin achter de tablet kruipen. Dat WIFI van die Columbus gebruik je toch niet??? Ik kan geloof ik 5 GIG per maand verbruiken daar kom ik nooit van zijn leven aan.

MARGAUX

Nieuw lid
Ik vind het ook raar dat er geen sim in zit, staat wel in het boekje!
Heb m'n Superb in januari gekregen en had er wel rekening mee gehouden!
Via hotspot werkt toch anders, elke keer weer handmatig aanzetten op iPhone!
Volgens mijn dealer is dit een losse optie in 2016..

Kan ik hier verder wat mee? Iemand ervaring met die USB waar een sim in kan??

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan