Sinds vrijdag een O2; distributieriem stuk

Wilko

Senior Member
Vandaag naar Rouveen gereden, de vervangende auto ingeleverd en onze eigen auto weer opgehaald. De ~160km naar huis reed de auto perfect en snorde de motor stil en rustig als een naaimachientje. Vervelend dat de boel stuk ging, maar de vriendelijkheid, behulpzaamheid en extra inspanning die de medewerkers van Skoda Korterink hebben laten zien heeft dat ruimschoots goed gemaakt. Daarnaast hoop ik dat we nu 180.000 Km verder kunnen zonder de kosten van een nieuwe distributieriem te hebben. :-) Edit: @Ducstra: Toen ik vertelde dat er iemand hier op het forum mij al had verteld welke schade de motor had keken ze me wel wat vreemd aan. Nu blijkt ook waarom. :-)

Eind goed al goed! Fijn dat het zo goed geregeld is en je een goede ervaring hebt opgedaan bij een gevallletje domme pech. Ik was het trouwens niet die het gemeld heeft ;) omdat ik al een hele tijd niet bij de garage geweest ben (winterbanden wisselen daargelaten). Maar mijn ervaringen zijn ook erg positief maar zonder schade..
Veel plezier met de stoere bak! Dat ie het maar lang en probleemloos mag doen!

Is dit niet het bekende ketting probleem bij de TSI motoren wat deze week ook op oa Autoweek en Autobild gemeld is?
Kettingproblemen bij VW TSI-motoren. Herkenbaar? | Autonieuws - AutoWeek.nl
TSI-Motorschden: Bietet VW bald mehr Kulanz? - autobild.de

Bij mij is de distributieketting afgelopen week vervangen nadat ik een ratelend geluid tijdens het starten opmerkte. Een bekend probleem volgens de dealer en deze standaard werkplaats reparatie wordt bij veel TSI auto's momenteel uitgevoerd. Alleen Pon weet nergens van....
Let dus goed op als je bij de categorie hoort of je hoort een vreemd geluid tijdens het starten.

Cordoba

Forumguru
@CvBarney: het probleem met de distributiekettingen bij VAG is voor jongere auto's, deze O2 is van voor die slechte periode.

@Wilko: goed dat je niet alleen hier de dealer noemt, maar ook in 'Ervaringen met verkooppunten'. :xyxthumbs: Ik heb het idee dat vakbekwame en klantvriendelijke dealers steeds minder voorkomen, dus de goede dealers moeten we koesteren, en een beetje helpen met goede reclame.

Wilko

Senior Member
@CvBarney: Dit is een 2006 O2 met een 2.0L FSI motor. Dus nee, dat gaat over iets anders dan die TSI-ellende.

Ahh, ok. Dan is het gewoon een vervelend incident :-) Hopelijk is het met deze reparatie opgelost en ben je voorlopig verlost van dit soort ongein. Alvast veel veilige km's toegewenst! :xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan