Sitechris: Megane is weg, lang leve de Seat Leon Cupra

sitechris

Donateur
Eindelijk is ie er. Meteen 250 kilometer gereden (ff op huizenjacht).

Wel twee probleempjes geconstateerd. Bij 130/140 km per uur zit er een hinderlijke trilling in de auto. Bij andere snelheden duidelijk minder. Het viel me ook al op toen ik alleen reed en de passagierstoel net wat teveel zag schudden. Ik zou bijna denken dat de banden al cuppen. Ik ga hier wel even naar laten kijken.

Nummertje 2 wat me (negatief) opviel is dat de DSG-bak in manuele modus alleen schokvrij terugschakelt als ik gas loslaat. Als ik gas blijf geven (bv ik rijd stabiel 80 in 6 en flipper terug naar 5) voel je altijd een korte vertraging en een hinderlijk schokje. Is dit bij anderen ook zo?

Verder bevalt de auto (uiteraard) prima, ik heb voornamelijk rustig gereden.

Laatst bewerkt:

Mk4

Senior Member
Dat schokje zegt mij niks (neem aan zelfde Dsg bak?) maar wellicht bent u met wat meer fijnproever hierin.

Geweldige wagen trouwens, goede kleur ook.

ertromp

Forumguru
Super auto @sitechris :thumbsup: Voor de DSG-6 durf ik het niet te zeggen maar de DSG-7 schakelt zowel op als af zonder vertraging. Dat is juist de eigenschap van DSG dat de volgende versnelling altijd klaarstaat en dat er in milliseconden gekoppeld wordt. Ook met flippers spelen met de versnellingen levert bij mij niet het effect op van die vertraging / schok. Dus dat moet m.i. echt beter kunnen ook voor zo'n DSG 6

sitechris

Donateur
Dat schokje zegt mij niks (neem aan zelfde Dsg bak?) maar wellicht bent u met wat meer fijnproever hierin.

Geweldige wagen trouwens, goede kleur ook.

Dan gaan bij mij de eerste alarmbelletjes rinkelen als het gaat om mijn DSG bak. Gelukkig heb ik nog garantie ;)

LT83

Forumguru
Nice, dat wordt genieten Chris, kleur staat hem goed.
Puntjes worden vast opgelost, misschien moet de bak nog een beetje inlopen?

micky

Forumguru
@sitechris wellicht de bak toch maar even calibreren, kan best schelen, ik heb de DSG 7 en weet het niet 100% zeker, maar ik denk dat ik soms ook wel een licht schok (en schok is dan overdreven, gewoon dat je het voelt en niet alleen aan de naald ziet) voel, bij opschakelen weet ik dat zelfs zeker.

VEEJAY

Forumguru
Feli Chris. Als je een keer wilt stoplichtsprinten hoor ik het wel. Have fun with your new toy!

sitechris

Donateur
Ik begreep op andere fora dat mijn DSG klachtjes erbij horen. Niets om me over druk te maken. In automode heb ik hier overigens geen last van.

Mk4

Senior Member
Ik begreep op andere fora dat mijn DSG klachtjes erbij horen. Niets om me over druk te maken. In automode heb ik hier overigens geen last van.

Hoe is de "sound" beleving van je wagen? Vind dit bij de RS van Skoda wat tegenvallen. Zal eens kijken wat de DSG in sportstand doet bij mij in eerder genoemde "klacht".

Bovenaan Onderaan