Vandaag weer eens een krabbeltje onder een verkoopcontractje gezet. De Polo van mijn vriendin ingeruild voor een nieuwe SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport. De naam Sport moet je overigens met een korreltje zout nemen, het is een lauwwarme hatch, geen hothatch. Maar wel een fijne 2e auto voor de kortere ritten, boodschappen etc en de auto stuurt gewoon even net iets leuker dan een Polo.
De uitrusting Sport is nieuw voor de Ibiza en de uitrusting is identiek aan de gewone FR en staat voor 29 mille in de prijslijst. Met als enige verschil de 1.5 TSI motor (150 pk/240 nm) en standaard DSG-7. Helaas is deze motor niet leverbaar als Business Intense en ook zijn heel veel opties niet leverbaar. Dat betekent dat je geen adaptieve cruise control, panodak, Beatsaudio (wegens chipproblemen niet meer leverbaar voor alle Ibizaatjes), achteruitrijcamera, grote navi (inc digitale tellers), keyless go en nog wat meer kunt aanvinken. Je rijdt met een enigszins kale auto, alhoewel je wel LED-koplampen, de FR trim (inc sportstoelen, zwarte dakhemel), parkeersensoren en nog wat dingen aan boord hebt. Analoge tellers zijn sowieso prima. De standaardaudio (6 speakers) is eigenlijk al best prima en doet niet heel veel onder ten opzichte van de Beats. Die heb ik in de Polo nu wel maar ik vind het sowieso een matig systeem. Qua navi is het ook geen probleem, want je kunt draadloos connecten voor je Apple Carplay of Android Auto. Ook prima dus.
Enige opties zijn de 18 inch wielen en metaallak. Dus heb dat maar gedaan

. Levering uiterlijk eind november, maar verwachting is dat het nog wel eens medio september kan worden. Deze auto heeft geen chipvretende opties. Dus dat scheelt heel veel. Ook fijn is de 4 jaar garantie. Zo lang willen we de auto zeker ook gaan rijden, de Polo heeft ook 4 jaar dienst gedaan.
Inruil voor de Polo was overigens prima. We hadden de Polo 4 jaar geleden zgan gekocht en in 4 jaar tijd 7.500 euro afgeschreven (25.5k naar 18k). Nog geen 2k per jaar. Benieuwd hoe de SEAT het gaat doen de komende jaren. Op de foto's vind je de kleur en velgen.