Manual en S, maar kan me vergist hebben. Heb de vraag uitstaan bij de garage
Dat verklaart het. Dan schakelt de bak niet naar 7. Vraag bij garage is niet nodig. Deze auto heeft 100% zeker een DQ200.
Maar waarom reed je tijdens de testrit niet gewoon in D? Dat is toch de stand waarin je normaliter ook rijdt?
Verder is de KM-stand verdacht laag. Ik dacht dat mijn S2 van 2011 (met 133.000 km ) al een lage stand had... Ik zou hiervan zeker een NAP-rapport willen inzien, en de onderhoudshistorie.
Verdiep je verder even in het olieverbruik: Als het een MJ2011 is, heeft deze nog de oude zuigerveren, waarmee deze al dik voor de 100.000 km een oliezuiger wordt. Dat negeren lijdt tot dikke motorschade.
Als het een MJ2012 is (geproduceerd na juni 2011, te zien aan het chassisnummer), zitten er al de iets verbeterde zuigerveren in, dan wordt het een olieboot rond de 120.000 km.
De mijne was (ondanks oliewissels om de 10.000 km) eind 2020 aan de beurt en heeft nu nieuwe zuigers, distributieketting, kettingspanner etc en nul olieverbruik en kan (hopelijk) weer 10 jaar mee.