Cordoba
Forumguru
Er zijn ook andere voorbeelden, bijvoorbeeld de Citigo/Up/Mii drieling is er zowel met 60 pk blok, als 75 pk blok. Het lijkt erop dat de 60 pk blokken met tuning bijna gelijk aan de 75 pk versies zijn te krijgen. Je moet niet kijken naar de absolute winst, maar de relatieve winst. Een winst van 10 pk voor een 250 pk blok is een minimaal verschil, 10 pk winst op een 60 pk blok maakt echt verschil. Overigens hoeft het vermogen niet eens echt omhoog te gaan, vaak zit de winst in meer koppel over een groter toerengebied.
Een moderne motor zit vol met sensoren en allerlei correctiefactoren die aan de sensoren gekoppeld zijn, een ouderwets blok als van de Felicia heeft dat allemaal niet, en kan dus ook niet (veilig) aangepast worden, zonder de levensduur van het blok geweld aan te doen.
Een moderne motor zit vol met sensoren en allerlei correctiefactoren die aan de sensoren gekoppeld zijn, een ouderwets blok als van de Felicia heeft dat allemaal niet, en kan dus ook niet (veilig) aangepast worden, zonder de levensduur van het blok geweld aan te doen.