Skoda App

Racer01

Senior Member
Skoda App heeft de dealer bij aflevering samen opgestart en werkte direct. Leuke app maar niet meer dan dat. Locatie van de auto zichtbaar, km stand, gemaakte ritten, deuren vergrendeld (heeft me wel één keer geholpen overigens) maar verder niet iets dat ik intensief gebruik. Succes met aanmelden van de App.

NB: heb een MY2017

s_janssen

Actief lid
Vraag staat uit bij de dealer, met de link waarin juni 2016 wordt genoemd...we'll see.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bij de dealer geweest: auto is aangemeld, module zit er gewoon er al in. Maarrrrr de sticker met QRcode ontbreekt.
Dus is de app niet te activeren...
Het wachten is op antwoord van de Pon helpdesk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vanmiddag even bij de dealer langs gereden en die heeft de auto gekoppeld en de App werkt nu wel..

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Blijkbaar moet de auto intern bij skoda gekoppeld worden. Dat was nog niet gebeurd. Toen dat was gebeurd kon ik een uurtje later de app gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

gdisselkoen

Forumguru
Volgende week maandag, de 14e, wordt de auto opgehaald voor de winterbandjes, wordt als het goed is het probleem met de carkit opgelost, en de module voor de Skoda App (SmartGate) ingebouwd. Ben benieuwd.

@fireben, misschien een optie voor jou, om de module achteraf in te laten bouwen, als je deze graag wilt hebben. Kan volgens mij op iedere Skoda.

Fabia II Sport

Actief lid
Heb de app geïnstalleerd op de iPhone en een account aangemaakt.
QR code gescanned KM stand opgegeven en de gegevens werden opgehaald.
Maar na een rit geen gegevens update of dat de app aangeeft dat de deuren op slot zitten.

Hoe ga ik dan zien dat de auto in beweging komt ? Dan moet er al een simkaart vast ingebouwd zitten.
Maar ik zie dat het abonnement tot 2018 loopt ... en dan, dat word er niet bij verteld wat het hierna gaat kosten.

Fabia II Sport

Actief lid
Volgende geprobeerd:

- WiFi hotspot aangezet op de iPhone.
- Columbus koppelen met de iPhone.
App opgestart en "pling er is met de auto gereden" en zag dat de deur open stond volgens de app.
Dus nu maakt de auto wel verbinding met de app, er moet dus een active WiFi/data verbinding zijn.

Er zit dus geen simkaart ingebouwd in de auto.

Als je nu ook op de Columbus de mobile hotspot aanzet dan kunnen de kinderen de iPad's koppelen met de Skoda.

Krijg nu wel het idee dat het een nutteloze optie is omdat er continue een data verbinding moet zijn.

Toch maar eens kijken om een MiFi unit aan te schaffen welk continu in auto blijf liggen.

Met de Columbus in de Octavia samen met Connect heb je niet veel, je moet een continue data verbinding hebben om ook te kunnen zien als de auto ongeoorloofd geopend word of in beweging komt.

Rallye

Forumguru
Wel gek dat het dus onduidelijk blijft hoe die dataverbinding geregeld is als er geen telefoon in de auto zit.

Fabia II Sport

Actief lid
Wel gek dat het dus onduidelijk blijft hoe die dataverbinding geregeld is als er geen telefoon in de auto zit.
Het lijkt er dus op dat er geen sim of iets in zit en hierdoor geen real-time update plaats vind.
Misschien kunnen andere forumleden een update geven of het wel mogelijk is.

Volgens mij moet de auto een data verbinding hebben via WiFi (acces point) of telefoon.

Bovenaan Onderaan